Ministr financí Andrej Babiš se před dvěma týdny pochlubil, že se mu podařilo vyjednat u společnosti T-Mobile výhodný tarif pro svůj resort. I když šéf státní kasy opakoval, že výhodným tarifem šetří peníze daňových poplatníků, zpráva vyvolala velkou kritiku.
Je iniciativa „Andrejova“, nebo ministra Babiše?Krátce poté, co iniciativa Andrejův tarif vznikla, se v médiích objevila zpráva, že web je dílem Babišova týmu - má „zmírnit rozladění“ nad tím, že má ministerstvo financí nadstandardní tarif. Kritici iniciativy říkají, že web Andrejuvtarif.cz patří firmě Global Vision, a. s., a tato společnost má mezi stovkou svých klientů na první stránce firmy - vydavatelství MAFRA nebo Nadaci Agrofert. Ty ještě donedávna patřily ministru Babišovi. Deník Metro proto oslovil iniciativu a požádal o komentář. „Spekulace o tom, že jsme produktem píáristů Andreje Babiše, jsme také zaznamenali. Kupodivu jste první novinář, který se nám v tomto směru ozval a zeptal se, jak to ve skutečnosti je. Odpověď je jednoznačná -nepatříme ani do týmu Andreje Babiše, ani do týmu jeho hnutí ANO,“ odpověděl redakci Karel Punčoch, spoluzakladatel iniciativy. |
Lidé na sociálních sítích neskrývali vztek, že úředníci ministerstva mají levné volání, zatímco oni platí za stejné služby mnohonásobně víc. A nezůstalo jen u řečí. Vznikla také iniciativa Andrejův tarif, která chce s operátory o levném tarifu vyjednávat.
„Máme v Česku tři operátory. Všichni tři se furt tváří, že spolu hrají tvrdě. Jenže místo toho hrají habaďúru – na nás. Už je načase říct jim dost. Konečně si dupnout a vyžádat si opravdu levný tarif,“ píše se na webu Andrejuvtarif.cz. Název, který odkazuje na ministra financí, iniciativa nezvolila náhodou. „Rádi bychom využili aktuálního mediálního humbuku kolem zveřejnění cen volání a datových balíčků ministerstev,“ vysvětlil Karel Punčoch, spoluzakladatel iniciativy.
Autoři manifestu na webu slibují, že pokud se lidé k protestu za levné volání přidají, iniciativa vyrazí lobbovat k operátorům, regulátorům i zahraničním telekomunikačním společnostem. „Pokusíme se s nimi dojednat co nejvýhodnější tarif,“ slibují. Iniciativa tvrdí, že během tří dnů od spuštění získala silnou podporu veřejnosti – k manifestu za lepší ceny se údajně připojilo již 15 tisíc lidí.
Deník Metro oslovil tři největší operátory s dotazem, zda by iniciativa měla šanci uspět při vyjednávání o lepších cenách. Společnost T-Mobile odpověděla: „Obecně řečeno, nebráníme se žádnému jednání. Současně platí, že obchodní vztah však musí dávat ekonomický smysl oběma stranám,“ odpověděla nám Martina Kemrová, tisková mluvčí T-Mobilu.