Podle původního plánu měla být z Vídeňské v úseku od Thomayerovy nemocnice k hranicím Prahy čtyřproudová komunikace, která by tak v podstatě spojovala Pražský a Městský okruh. Rozšíření mělo Vídeňské pomoci od každodenních kolon. Vykácena by však byla veškerá zeleň kolem silnice a auta by například jezdila blíž plotům zahrad i nemocnice.
Proti rozšíření se postavily kunratická radnice, komise rady hlavního města pro územní plán i útvar rozvoje města. Proti se postavili také obyvatelé Krče, kteří sepsali petici. Podle zastupitele Prahy 4 Petra Štěpánka tato městská část nepotřebuje další autostrádu, ale metro D. K němu se následně přidal pražský zastupitel ČSSD Lukáš Kaucký. "Rozšíření Vídeňské je nesmysl. Je to rezidenční oblast, která by si zasloužila spíše zklidnění," řekl Kaucký.
Naopak rozšíření silnice se postavil exnáměstek primátora Josef Nosek z ODS, který řekl, že dopravu v Krči je třeba řešit a je lepší začít nyní, než později. Jak bude doprava v Krči vyřešena, zatím není jasné. Kunratická radnice například prosazuje prodloužení obchvatu Kunratic a mluví se i o rozšíření Štúrovy ulice v Krči. Proti tomu ale protestují místní obyvatelé a zástupci Strany zelených.