Dostavba ramp bude stát 20 milionů korun. Praze s financováním pomůže Státní fond dopravní infrastruktury. Původní rozpočet podle Hudečka počítal na stavbu s částkou 50 milionů korun, cenu pomohla snížit soutěž o zakázku.
Lávka přes Vltavu vznikla při výstavbě jižní části vnějšího okruhu, který byl otevřen v roce 2010. Její vybudování stálo desítky milionů korun. "Stavbu připojovacích ramp ale oddálily spory při výkupu potřebných pozemků v Komořanech a další procesní průtahy," uvedl Hudeček. Dodal, že zahájení stavby zpozdily i letošní povodně, když voda poškodila jedinou přístupovou cestu.
Po cyklostezce se lidé poprvé svezou příští jaro
Rampy budou tvořit ocelové konstrukce se dvěma hlavními nosníky. Délka ocelové konstrukce rampy na lahovické straně bude 100 metrů, na komořanské 150 metrů. Ocelové konstrukce povedou k zavěšené lávce a budou navazovat na cyklostezku.
První cyklisté by se měli po dokončeném mostu projet příští rok na jaře. "Lávka propojí velmi frekventované cyklostezky na obou stranách Vltavy, a to nejen pro cyklisty, ale i pěší či bruslaře," uvedl Tomáš Cach z Kanceláře veřejného prostoru při Útvaru rozvoje hlavního města Prahy.