Podle správy služeb berou řidiči blokové čištění na lehkou váhu a svá vozidla si nepřeparkují. „To brání ulici vyčistit pomocí strojů, pak musíme použít košťata, která nejsou tak důkladná. Radnice si následně stěžují, že ulice jsou málo uklizené. Proto se v současné době na bloková čištění ulic zaměřujeme a snažíme se při nich odtáhnout co nejvíce aut,“ vysvětlil Libor Kousal, náměstek ředitele správy služeb.
Problém se nejčastěji týká Prahy 1. Pozadu ale nezůstává například ani Koněvova ulice na Žižkově, kde podle správy při posledním čištění nepřeparkoval skoro nikdo. Upozornění na akci jsou přitom v rámci dopravního značení rozmisťována aspoň týden dopředu. „Hodně řidičů se pak hádá, že jsme s jejich vozidlem vlastně nic neprovedli. Když jim ukážeme fotografie zavěšeného auta, jsou velmi překvapení,“ vysvětluje Josef Litera, vedoucí odboru odtahů. Cena úkonu však není levná záležitost, vyjde na 1300 korun. Legislativa přitom v tomto případě vychází vstříc řidičům. Podle nařízení Nejvyššího soudu z roku 2010 musí být každé vozidlo odtažené ve veřejném zájmu vráceno na své původní místo.