Zatímco v supermarketech ještě otravné koledy - tedy náznak blížících se Vánoc - nezní, v internetových obchodech už mají s koncem září napilno. "Vánoce představují nejnáročnější období v roce, na které se e-shopy pečlivě připravují, aby zvládly velký nápor objednávek," říká Jan Vetyška, šéf Asociace pro elektronickou komerci s tím, že jak se svátky blíží, objednávek ještě přibude. "Ačkoliv si v posledních pár letech zákazníci stále více uvědomují, že nechat nákupy dárků na poslední chvíli je riskantní, řada lidí tradičně nechává tuto činnost na poslední dva týdny před Vánoci," dodává Eva Děkanová z přepravní firmy Geis. Mnozí, kteří si zboží objednají na internetu, si jen pár dní před svátky zboží osobně vyzvednou na výdejnách.
A jak to tři měsíce do Vánoc vypadá v kamenných obchodech? Jeden z prvních obchodů, který už vánoční zboží vystavuje, je řetězec Lidl. Podle mluvčí firmy Jitky Vrbové ale teprve ode dneška, proto je předčasné hodnotit zájem zákazníků. Ostatní řetězce ještě vyčkávají. "S vánočními kampaněmi začínáme v prodejnách Albert zpravidla od poloviny října a i letos tomu bude tak jako v předchozích letech," sdělila mluvčí společnosti Ahold Judita Urbánková. Nicméně už teď je podle Urbánkové zřejmé, že zákazníci nakupují více trvanlivé zboží, dražší značkový alkohol a nepotravinové zboží v akci, které je možno využít k Vánocům jako dárky nebo k přípravě vánočních pokrmů a pečiva.
Internet jedePodle odhadů asociace e-shopů letos na internetu nakoupí dárky opět více lidí.
|