Tato kaskadérská scéna se odehrávala na silnici v ulici Slunečná na Praze 10 a vypadala asi takto: Auto se řítí z kopce, v cestě mu však stojí člověk v reflexní vestě, který se snaží rozjetý vůz zastavit. Marně. Kaskadér těsně před autem uskočí do strany a dopadá tvrdě na zem. Tato sekvence událostí je poměrně náročná a nebezpečná. Předchází jí složitá příprava. Trasa se musí několikrát projet, nastavit rychlost, vzdálenosti, úhly kamer… Je třeba mít vše do detailu doladěno, aby se záběry nemusely točit víckrát a kaskadér tak nemusel absolvovat vícero pádů. Naštěstí se scéna ve filmu Pánský klub se zvládla napoprvé, což se stává jen zřídka. Přesto kaskadéři uskutečnili ještě tři další pokusy, aby se přesvědčili, zda by to třeba nezvládli ještě líp.
Mimochodem čeští kaskadéři jsou proslulí svým umem a profesionalitou. Pro jejich dovednosti dostávají zakázky od filmařů z celého světa. Věděli jste, že čeští kaskadéři zaskakovali za herecké hvězdy i v jednom z nejslavnějších trháků všech dob, v americkém filmu Titanic?
Jak by ale taková scéna s autem proběhla v běžném životě? Vzhledem k tomu, že se natáčela s novým SUV Peugeot 3008, stalo by se pravděpodobně toto: Vůz se řítí z kopce, přímo na silničáře. Peugeot zaregistruje překážku a okamžitě aktivuje systém automatického nouzového brzdění. Ten nejdříve vyšle řidiči důrazné zvukové i světelné varování. Pokud řidič nereaguje, vůz sám dupne na brzdy. Posádka vozu ucítí prudké cuknutí, ale bezpečnostní pásy je zadrží na svých místech. A chodec? Ten je v bezpečí.
I jiné modely umí samy nouzově brzdit, většinou jsou ale jejich automatické brzdné systémy konstruovány pro městský provoz, kde je riziko kolize největší. Používají jen kameru a fungují tak pouze v omezeném rychlostním intervalu. To znamená, že musíte například jet rychlostí minimálně 15 km/hod a maximálně 40-50 km/hod. Při rychlejší či pomalejší jízdě nepracují. Peugeot 3008 má ale systém nouzového brzdění poslední generace, který používá kameru v kombinaci s radarem. Má tak dosah kolem 300 až 400 metrů a díky tomu dokáže pokrýt obrovskou rychlostní škálu, a to od 5 až po 140 km/hod. Navíc dokáže detekovat chodce a cyklisty nejen ve dne, ale i v noci. Od vyšších úrovní nabízí Peugeot 3008 tento doplněk jako součást sériové výbavy. Aby tedy filmaři mohli zmíněnou kaskadérskou scénu natočit, museli upravit nastavení vozu tak, aby funkci automatického nouzového brzdění deaktivovali.
Chcete-li tuto kaskadérskou scénu vidět ve filmu, počkejte si do příštího roku a zajděte si na film Pánský klub do kina.