metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 11 °C

Čtvrtek 25. dubna 2024. Svátek má Marek

Vejde se? Bus má u zastávky čekat. Dlouhé autobusy tam mají v Praze občas problémy.

  5:32
Kloubové autobusy v hlavním městě nejsou vždy bezbariérové. Změna řádů by však podle vyjádření představitelů Ropidu nepomohla.
Autobusy občas nezastaví u chodníku. | foto: Iva Vaňáčová

„Kloubové autobusy na lince 197 by měly být ukončeny v zastávce Háje v Opatovské ulici.“ S tímhle tvrzením doprovázeným fotografií z místní zastávky u konečné metra C přispěchala čtenářka Ivana Vaňáčová. Důvod je podle ní prostý.

Dlouhé „kloubáky“ se totiž špatně vejdou do současné zastávky o pár metrů dál. „Takže jsou řidiči nuceni otevírat dveře do vozovky a navíc vozíčkáři a matky s kočárky musejí stejně k rampě u této zastávky, chtějí-li použít výtah do metra,“ píše čtenářka. Za svůj fotoúlovek získává odměnu tři sta korun.

Jev, který popisuje, viděl na některé z pražských autobusových zastávek asi každý Pražan. Podle mluvčího organizátora dopravy Filipa Drápala je však v tomhle případě způsoben spíše liknavostí řidiče. „Výstupní zastávka je v místě, kde i kloubový autobus může zastavit až u hrany nástupiště. Fotka čtenářky je zřejmě ze situace, kdy bylo před tímto autobusem jiné vozidlo. Řidič by v takovém případě měl počkat, až vozidlo odjede, a popojet do čela nástupní hrany,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal.

Těžko ale podle něj přesně určit, co bylo v tomto konkrétním případě za problém. Změna jízdního řádu ani přesun zastávky by však problém nevyřešily.

„Přesunutí zastávky do ulice Opatovská by ale nejen prodloužilo cestu lidí do metra Háje, ale hlavně by se pak musely autobusy otáčet až na Jižní Město. Což je podstatný nárůst zbytečných kilometrů i financí,“ dodává pro Metro Drápal.

Pražské autobusy by nebyly první, které se kdy v tuzemsku nevešly do zastávek. Podobný problém řešil před dvěma lety plzeňský dopravní podnik. Kvůli kloubovým autobusům, které tehdy nakoupil o šest metrů delší než ty dosavadní, musel nakonec zastávky rozšířit. Stálo ho to asi deset milionů korun.

Praha řešila něco podobného v roce 2009. Tehdy se zjistilo, že se zbrusu nová pražská tramvaj ForCity nevejde na některé tratě. Nový kloubový a plně nízkopodlažní vůz na mnoha místech vůbec nemohl projet. Dopravce ale tratě upravil, což je běžná praxe. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Škůdci pronásledující i zvířata. Na Slovensku teď trápí psy takzvaný srdeční červ

vydáno 24. dubna 2024  13:08

Touha zachraňovat a pečovat je člověku vlastní. Projevilo se to i v životě paní Kateřiny z České Lípy, když objevila na sociálních sítích fenku, která...  celý článek

Rodiče, myslete na sykavky i vibranty svých potomků. Jednou vám za to poděkují

vydáno 24. dubna 2024  5:40

Málokterý dospělý mluví krásně precizně, ostatně každá druhá „tvář z televize“ má co dohánět, alespoň podle klinické logopedky Gabriely Kubíkové. Většina...  celý článek

Důležité je přijmout svoji identitu a bojovat za svá práva, říká manažerka Klára Sobotková

vydáno 23. dubna 2024  18:30

Ve světě, kde dominovali muži, se odvážila zaujmout klíčové pozice. Klára Sobotková se stala průkopnicí průmyslového sektoru v České republice. Od roku...  celý článek

Soud vyhlásí rozhodnutí v případu muže obžalovaného z vraždy družky v Rajhradě

vydáno 25. dubna 2024  0:12

Krajský soud v Brně dnes vyhlásí rozhodnutí v případu muže, kterého obžaloba viní z vraždy družky v Rajhradě na Brněnsku na podzim 2022. Osmašedesátiletý...  celý článek