Do pátku jezdil bez problémů, pak začaly stroj postupně trápit různé neduhy a chladné počasí, v sobotu nestíhal dobíjet baterie, málo topil a cestujícím byla zima. Nakonec elektrobus v neděli úplně zamrzl. Stroj zaujal dopravní podnik díky tomu, že jako jediný umí dobíjet své baterie z tramvajových trolejí a na rozdíl od konkurenčních vozů nepotřebuje naftu ani k vytápění. "Ve Vídni tyto elektrobusy normálně fungují, jezdí na dvou linkách v centru města," popisuje Šurovský.
Pražské specifické podmínky prý ale stroji italské konstrukce nesvědčily. Na rozdíl od Vídně, kde jezdí po rovině, musel šplhat do kopců a vzhledem k tomu, že jezdil zdarma, byl o svezení větší zájem mezi cestujícími, než je na lince obvyklé. Přesto na testech Šurovský vidí řadu pozitiv.
"Ozvala se nám konkurence a například firma SOR nám už nabídla svůj elektrobus k testům," popisuje Šurovský. Na stejnou linku tak už brzo za stejných podmínek vyjede další elektrobus, který bude mít šanci dokázat, jestli jde o hračku, která nemá pro pražskou dopravu reálný význam, nebo ekologickou alternativu k naftovým motorům autobusů. Bez zajímavosti není ani to, ze linka 216 jezdí skoro stejnou trasou, kterou v roce 1936 jezdily první trolejbusy.
Elektrobusy v PrazeCestování bez hluku a spalin je budoucnost hromadné dopravy.
|