Jednou z nejvýznamnějších akcí, která příští rok na kolejích odstartuje, bude modernizace trati v úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví. Po jejím dokončení budou vlaky jezdit po dvou kolejích. V Soběslavi se navíc cestující dočkají opravené železniční stanice.
Vlaky pojedou rychleji
Jednokolejka zmizí také v úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Ševětínem, kde se začne příští rok pracovat. Obě zmíněné stavby jsou součástí 4. tranzitního koridoru. "Modernizace tohoto koridoru navrhuje přestavbu tratě z Prahy do Českých Budějovic pro traťovou rychlost až do 160 kilometrů v hodině s úplným zdvoukolejněním,“ vysvětluje generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Kolář. Dodává, že po dokončení celého koridoru by měla trvat cesta z Prahy do Tábora zhruba 63 minut.
Železnice se příští rok začne měnit i na dalších místech. V Českém Těšíně například zahájí Správa železniční dopravní cesty částečnou přestavbu železniční stanice a jejího napojení na vedlejší traťové úseky. Kompletní rekonstrukce se pak dočká stanice ve Strakonicích. Ta se dočká nových nástupišť, podchodů a dalších novinek. K lepšímu se promění také trať mezi Českými Budějovicemi a Volary či Libercem a Tanvaldem.
Z Holešovic na Hlavní nádraží po nové trati
|