metro.cz

Počasí v Praze

-5 °C / 3 °C

Středa, 21. února 2018. Svátek má Lenka.
Volkswagen Tiguan
Dalších 7 fotografií v galerii
Volkswagen Tiguan | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Volkswagen Tiguan. Máme dvě turba ke štěstí

18. června 2017  8:28 Petr Holeček Metro.cz
Jestli je něco opravdu všestranné, pak je to Volkswagen Tiguan se dvěma turby.

Ano, stojí sice milion a 143 tisíc korun k tomu, ale je to zároveň pohodlná loď na dlouhé cesty, rychlý silák se sklony k předjíždění a k tomu se neztratí ani v lehkém terénu.



K testu jsme zrovna nesáhli po té nejlevnější variantě oblíbeného kompaktního SUV, které si udělalo parádní vizitku už při své první generaci. Vyzkoušeli jsme model v nejvyšší výbavě, s dvoulitrovým naftovým dvojturbem, 240 koňmi a čtyřkolkou. Pokud chce někdo opravdu našlapané SUV, je tahle kombinace přesně pro něj. Od čehož se tedy odvíjí i cena.

Fotogalerie

Druhá generace tiguanu se vyrábí už od roku 2015, ale pořád má coby konkurence v záplavě menších SUV co nabídnout. Její design je svěží, vnitřek prostorný, pohodlný a ovládání intuitivní. A motor se 176 kilowatty je prostě už jen balzámem na duši. Neměl jsem možnost porovnat jej s donedávna nejsilnějším motorem v tiguanu, dvoulitrovým TDI se 140 kilowatty, ale už jsem měl tu čest s dvouturbovým nafťákem v pick-upu Amarok. V tiguanu je jednotka spojena výhradně s pohonem všech kol 4Motion. Vyznačuje se tím, že je příjemně tichá, a to si vezměte, že je to nejsilnější diesel, který do tiguanu vůbec můžete vecpat. Jeho 500 N.m točivého momentu je k dispozici od 1750 až do 2500 otáček za minutu.

Dynamika motoru je parádní na dálničních přejezdech. Autu ani při plném naložení nedělá problém prudká akcelerace ve vysokých rychlostech, ačkoli tady už je jízda limitována stavbou typickou pro SUV. Auto sice umí jet 220 kilometrů za hodinu, ale na rozdíl od nižší karoserie je už musíte hlídat ve stopě.

Spotřeba i v tak vysokých rychlostech se pohybuje v průměru kolem 8,5 litru na sto kilometrů. Perfektně funguje sedmistupňový automat, který přesně ví, co chcete udělat, žádné cukání ani prodlevy nečekejte. Když šlápnete prudce plyn, uvítáte ukázkový kick-up, kdy auto rychle akceleruje. Naladění motoru s automatem se vážně povedlo. Pohon 4Motion se spojkou Haldex má chytrý systém XDS. Ten pomáhá i stabilitě v autě v zatáčkách, kde jsme čekali horší chování. Auto je pak navíc prošpikované různými asistenty.



Komentáře

Hlavní zprávy

Libeň vs. Holešovice. Vtipálci chtějí bojovat

Koláž k Libeňskému mostu
vydáno 20. února 2018  15:58

„Betonové barikády již pevně stojí na obou stranách. Nyní nezbývá nic jiného, než jednou provždy rozhodnout, po kom se bude Libeňský most nadále...  celý článek

Sloupek Ivy Málkové: Negativní emoce

Iva Málková
vydáno 20. února 2018  13:13

Patří k životu, ale převažují-li nad pozitivními, pojďme s tím něco udělat, ať si můžete užívat života naplno. Představte si své emoce jako malé...  celý článek

Metropole přestává kašlat, chřipku zabíjí i noční mrazy

chřipka
vydáno 20. února 2018  11:50

Každý desátý Pražan stále trpí chřipkovým onemocněním. Ale bude líp. I díky nočním holomrazům. Množí se dobré zprávy o chřipkové epidemii, které v celé...  celý článek

David Svoboda: Situace v Rusku je prvním výbuchem časované bomby

Moderní pětibojař David Svoboda skončil v Riu na devátém místě. (20. srpna 2016)
vydáno 20. února 2018  9:56

Několik měsíců je v čele komise sportovců Českého olympijského výboru. Bývalý moderní pětibojař David Svoboda bojuje také za práva sportovců, ty zimní...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám