metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 21 °C

Středa, 23. srpna 2017. Svátek má Sandra.
Volkswagen Tiguan
Dalších 7 fotografií v galerii
Volkswagen Tiguan | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Volkswagen Tiguan. Máme dvě turba ke štěstí

18. června 2017  8:28 Petr Holeček Metro.cz
Jestli je něco opravdu všestranné, pak je to Volkswagen Tiguan se dvěma turby.

Ano, stojí sice milion a 143 tisíc korun k tomu, ale je to zároveň pohodlná loď na dlouhé cesty, rychlý silák se sklony k předjíždění a k tomu se neztratí ani v lehkém terénu.



K testu jsme zrovna nesáhli po té nejlevnější variantě oblíbeného kompaktního SUV, které si udělalo parádní vizitku už při své první generaci. Vyzkoušeli jsme model v nejvyšší výbavě, s dvoulitrovým naftovým dvojturbem, 240 koňmi a čtyřkolkou. Pokud chce někdo opravdu našlapané SUV, je tahle kombinace přesně pro něj. Od čehož se tedy odvíjí i cena.

Fotogalerie

Druhá generace tiguanu se vyrábí už od roku 2015, ale pořád má coby konkurence v záplavě menších SUV co nabídnout. Její design je svěží, vnitřek prostorný, pohodlný a ovládání intuitivní. A motor se 176 kilowatty je prostě už jen balzámem na duši. Neměl jsem možnost porovnat jej s donedávna nejsilnějším motorem v tiguanu, dvoulitrovým TDI se 140 kilowatty, ale už jsem měl tu čest s dvouturbovým nafťákem v pick-upu Amarok. V tiguanu je jednotka spojena výhradně s pohonem všech kol 4Motion. Vyznačuje se tím, že je příjemně tichá, a to si vezměte, že je to nejsilnější diesel, který do tiguanu vůbec můžete vecpat. Jeho 500 N.m točivého momentu je k dispozici od 1750 až do 2500 otáček za minutu.

Dynamika motoru je parádní na dálničních přejezdech. Autu ani při plném naložení nedělá problém prudká akcelerace ve vysokých rychlostech, ačkoli tady už je jízda limitována stavbou typickou pro SUV. Auto sice umí jet 220 kilometrů za hodinu, ale na rozdíl od nižší karoserie je už musíte hlídat ve stopě.

Spotřeba i v tak vysokých rychlostech se pohybuje v průměru kolem 8,5 litru na sto kilometrů. Perfektně funguje sedmistupňový automat, který přesně ví, co chcete udělat, žádné cukání ani prodlevy nečekejte. Když šlápnete prudce plyn, uvítáte ukázkový kick-up, kdy auto rychle akceleruje. Naladění motoru s automatem se vážně povedlo. Pohon 4Motion se spojkou Haldex má chytrý systém XDS. Ten pomáhá i stabilitě v autě v zatáčkách, kde jsme čekali horší chování. Auto je pak navíc prošpikované různými asistenty.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Martina Daneše: Horší než terorismus

Martin Daneš, bývalý recepční
vydáno 23. srpna 2017  19:05

Na místě zjišťuji, že nejde o žádný atentát, nýbrž o dopravní nehodu.  celý článek

Divácky nejzajímavější je záchrana zraněného, říká nejlepší arborista v Česku

Stromolezec Jiří Voda při práci
vydáno 23. srpna 2017  17:24

O víkendu se v pražském parku Jezerka utkali profesionální stromolezci z celého Česka. Putovní zlatou trofej si letos odnesl favorit Jiří Voda z Jihlavy,...  celý článek

Auta s kamerou strážníky při kontrole parkování nenahradí, říká radní

ČSSD: Petr Dolínek (36) - místopředseda ČSSD, náměstek pražské primátorky pro...
vydáno 23. srpna 2017  15:21

Parkování v metropoli čeká tento týden několik změn. Deníku Metro je popsal náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.  celý článek

E-shopy se připravují na změnu, přijdou o data

(Ilustrační snímek)
vydáno 23. srpna 2017  14:32

Od příštího roku nebude při objednávce zboží nutný souhlas ke zpracování osobních údajů.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám