metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 30 °C

Sobota, 24. června 2017. Svátek má Jan.
Volkswagen Tiguan
Dalších 7 fotografií v galerii
Volkswagen Tiguan | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Volkswagen Tiguan. Máme dvě turba ke štěstí

18. června 2017  8:28 Petr Holeček Metro.cz
Jestli je něco opravdu všestranné, pak je to Volkswagen Tiguan se dvěma turby.

Ano, stojí sice milion a 143 tisíc korun k tomu, ale je to zároveň pohodlná loď na dlouhé cesty, rychlý silák se sklony k předjíždění a k tomu se neztratí ani v lehkém terénu.



K testu jsme zrovna nesáhli po té nejlevnější variantě oblíbeného kompaktního SUV, které si udělalo parádní vizitku už při své první generaci. Vyzkoušeli jsme model v nejvyšší výbavě, s dvoulitrovým naftovým dvojturbem, 240 koňmi a čtyřkolkou. Pokud chce někdo opravdu našlapané SUV, je tahle kombinace přesně pro něj. Od čehož se tedy odvíjí i cena.

Fotogalerie

Druhá generace tiguanu se vyrábí už od roku 2015, ale pořád má coby konkurence v záplavě menších SUV co nabídnout. Její design je svěží, vnitřek prostorný, pohodlný a ovládání intuitivní. A motor se 176 kilowatty je prostě už jen balzámem na duši. Neměl jsem možnost porovnat jej s donedávna nejsilnějším motorem v tiguanu, dvoulitrovým TDI se 140 kilowatty, ale už jsem měl tu čest s dvouturbovým nafťákem v pick-upu Amarok. V tiguanu je jednotka spojena výhradně s pohonem všech kol 4Motion. Vyznačuje se tím, že je příjemně tichá, a to si vezměte, že je to nejsilnější diesel, který do tiguanu vůbec můžete vecpat. Jeho 500 N.m točivého momentu je k dispozici od 1750 až do 2500 otáček za minutu.

Dynamika motoru je parádní na dálničních přejezdech. Autu ani při plném naložení nedělá problém prudká akcelerace ve vysokých rychlostech, ačkoli tady už je jízda limitována stavbou typickou pro SUV. Auto sice umí jet 220 kilometrů za hodinu, ale na rozdíl od nižší karoserie je už musíte hlídat ve stopě.

Spotřeba i v tak vysokých rychlostech se pohybuje v průměru kolem 8,5 litru na sto kilometrů. Perfektně funguje sedmistupňový automat, který přesně ví, co chcete udělat, žádné cukání ani prodlevy nečekejte. Když šlápnete prudce plyn, uvítáte ukázkový kick-up, kdy auto rychle akceleruje. Naladění motoru s automatem se vážně povedlo. Pohon 4Motion se spojkou Haldex má chytrý systém XDS. Ten pomáhá i stabilitě v autě v zatáčkách, kde jsme čekali horší chování. Auto je pak navíc prošpikované různými asistenty.

Komentáře

Hlavní zprávy

Do ciziny se psem? Dovolená má svá rizika

Podle psů někteří vybírají dovolenou.
vydáno 24. června 2017  8:21

Stále častěji bereme své chlupaté kamarády na letní cesty.  celý článek

Auto nechte raději dál od od zoologické zahrady

Příjezd k novému parkovišti zoologické zahrady, odkud bude do zoo jezdit...
vydáno 24. června 2017  6:22

Pokud nedorazíte autem o letním víkendu do trojské zoo takřka s východem slunce, budete mít velký problém. Ulice rezidenční čtvrti jsou ucpány auty,...  celý článek

„Vedro jak v chlívě.“ Česko zasáhla vlna vysokých teplot

Pan Jan, pětašedesátiletý hlídač dětského hřiště v parku Mrázovka v Praze 5.
vydáno 23. června 2017  15:10

Češi nesou vedro statečně, někteří ale zapomínají na pitný režim.  celý článek

Kasárna - Karlín má ode dneška také nové „náměstí“

Kasárna v Karlíně.
vydáno 23. června 2017  10:44

Obrovský dvůr velkého domu sousedícího s Negrelliho viaduktem se stane novým karlínským náměstím. V objektu bývalých kasáren se otevírá nové kulturní...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám