Vlak z Českého Brodu, který v noci 15. července prorazil zarážedlo a vyjel na nástupiště, měl podle černé skříňky vypnutý systém automatického vedení. Strojvedoucí ho deaktivoval po odjezdu z libeňského nádraží. „Otestovali jsme zabezpečovací zařízení na Masarykově nádraží a zjistili, že komunikuje s vlakem správně,“ řekl náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.
Při příjezdu do nádraží tak vlak sám brzdit nezačal a strojvůdce také ne. „Teď je otázka, jestli k tomu došlo úmyslně, anebo omylem,“ řekl prezident Federace strojvůdců ČR Jindřich Hlas.
Strojvedoucí budou vlaky brzdit sami, bez automatu
Kvůli dosavadnímu vyšetřování dráhy připravují změnu pravidel, podle níž by strojvůdci na Masarykově nádraží vlaky brzdili aktivně bez využití automatiky.
Při nehodě na nádraží se zranili tři lidé. Zranění dvou z nich byla povrchová, čtyřiačtyřicetiletý muž skončil s úrazem nohy v nemocnici. Škoda podle prvních odhadů činila 4,2 milionu korun. Nádraží bylo kvůli nehodě několik hodin uzavřeno, vlaky mířily na jiná pražská nádraží a některé měly zpoždění.