„Lidé potřebují přímé cesty k MHD. Přetrhané řetězy a vyšlapané stezky v trávě ale ničí estetický vzhled původně plánovaný architektem,“ říká čtenář Pavel Hušek, který by byl rád, aby se při budování chodníků šlo podobnou cestou jako v Japonsku. Tam totiž vyšlapané pěšinky mění v chodníky poměrně běžně. „Novou plochu tam obvykle osejí levnou trávou a čekají, kudy lidé budou chodit. Následně pak cesty vydláždí,“ popisuje Hušek.
Podle místostarostky Prahy 6 Evy Smutné je stávající rozvržení chodníků pouze provizorium, které se protáhlo. Radnice však podle ní chodník vydláždit plánuje. „Finální řešení vyjde z připravované architektonické soutěže,“ dodává místostarostka.
Mluvčí Institutu plánování a rozvoje Prahy Adam Švejda tvrdí, že vydláždění vyšlapaných cestiček není vždy tím nejlepším řešením. „Je potřeba sledovat konkrétní veřejná prostranství jako celek,“ vysvětluje Švejda. „Když nám vadí historická věž ve výhledu, tak ji taky nezboříme,“ dodává s nadsázkou Švejda.
Podobného zoficiálnění se přitom dočkal například chodníček v nedalekém Břevnově, kde se na žádost místních vydláždila vyšlapaná cestička vedoucí k autobusové zastávce, na několika místech Prahy 11 či na Zahradním Městě, kde rozmočenou pěšinku mezi sídlištěm a základní školou nahradil široký pevný chodník.
Podle Švejdy však není vždy jednoduché místním vyhovět. „Častým případem je také to, že se do pozemku neinvestuje, protože se v území očekávají výrazné změny,“ doplňuje Švejda.