"Studie počítá se systémem schodišť, výtahů a chodníků, které by pomohly překonat převýšení nad nádražím," uvedla místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek. Vedení druhé městské části a žižkovské radnice proto společným dopisem oslovily ministerstvo dopravy. Radnice ale na nákladnou investici nemají. Do jednání navíc vstupuje i soukromý investor.
Zatím existuje více variant
Počítá se s prodloužením podchodu za poslední nástupiště nádraží. Jedna studie navrhuje, aby od tunelu vedly do obou stran chodníky a výtah na Vinohradskou ulici. Další možností by mohlo být schodiště a výtah přímo do Španělské ulice. Do této varianty by podle všeho byl ochoten investovat developer, který je majitelem luxusních bytových domů nad nádražím, a který poblíž chystá další developerský projekt.
Pěší přístup mezi Vinohrady a Žižkovem na jedné straně a Prahou 1 na straně druhé přeťala už před lety frekventovaná magistrála. Pro pěší to znamená vážit cestu na vzdálené přechody buď u Národního muzea nebo u Bulhara. Přímá cesta neexistuje. Lidé si proto cestu zkracují. Od Vinohradské ulice chodí po úzkém obrubníku Legerovy ulice. Nedaleko Seifertovy ulice zase hlavně studenti VŠE používají služební železniční přechod a "na černo" překonávají rozsáhlé kolejiště hlavního nádraží.