Vysoké teploty v tramvajích a autobusech se v těchto horkých dnech stávají tématem číslo jedna pro většinu cestujících. Z ohlasů čtenářů deníku Metro je patrné, že se byť jen krátká jízda hromadnou dopravou stává denně nepříjemným zážitkem pro mnohé z nich.
S tím hodlá zatočit pražský organizátor dopravy Ropid. Plánuje teploty v tramvajích a autobusech mnohem přísněji hlídat a při pochybení i trestat.
„Zavádíme nové standardy, které začnou platit postupně od příštího roku. Naši kontroloři začnou teplotu ve voze měřit a sledovat a v případě výraznějších závad i pokutovat,“ říká pro deník Metro mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Postih tak již brzy nemine například řidiče, kteří v tramvajích vybavených klimatizací, a tedy i uzamčenými okny zapomínají chlazení vzduchu zapnout. Tyto případy se bohužel v metropoli dle řady čtenářů běžně stávají.
Řidiči klimatizovaných vozů budou mít povinnost zajistit, aby při venkovních teplotách nad 25 stupňů byla teplota uvnitř vozu vždy o jeden až šest stupňů nižší. Pokud naopak klesne ručička venkovního teploměru na osm stupňů, uvnitř tramvaje či autobusu jich musí být aspoň patnáct.
Otázkou nyní zůstává, jak se k případným pochybením řidičů postaví dopravci. Těch v Praze působí desítky a Ropid má smluvní vztah jen s nimi, ne s jejich zaměstnanci. Organizátor dopravy tedy může pokutovat pouze dopravce a o trestech pro řidiče, pokud budou, si rozhodne jejich zaměstnavatel sám.
„Pro všechny dopravce, kteří chtějí jezdit v systému Pražské integrované dopravy, jsou standardy kvality a jejich dodržování závazné. Budeme se snažit připravit, jak nejlépe to půjde,“ uvádí Roman Herden, mluvčí jednoho z dopravců, Arrivy.