Magistrát se sice dušuje, že se v dohledné době žádný velký projekt kromě metra D nechystá, ale v tichosti se připravuje další významný projekt, který má zlepšit dopravu v Praze 5 - Radlická radiála.
Průzkumná štola by měla být vyražena za necelých 18 měsíců
„Radiála bude dlouhá 5,5 kilometru, z toho téměř polovina povede v hloubených a ražených tunelech. Po jejím dokončení bude umožněno přímé spojení obou silničních okruhů. Na západním okraji města bude napojená na Pražský okruh a dálnici D5 a v prostoru Zlíchova bude zaústěna na Městský okruh s pokračováním na Barrandovský most, ulici Strakonickou, nebo do tunelů Mrázovka.Tím dojde k odklonění dopravy z přetížených ulic a ke zklidnění dopravy v Praha 5 a 13,“ uvedl náměstek primátora Jiří Nouza.
Investorem této stavební akce je Praha, generálním dodavatelem inženýrsko-geologického průzkumu včetně vyražení průzkumné štoly je společnost Subterra. Přibližně 850 metrů dlouhá štola začíná vedle portálu Zlíchovského tunelu, kde už na začátku května zahájil práce na zařízení staveniště a kde je nyní 14 metrů hluboká těžní šachta, která slouží k dopravě materiálu a k odtěžení skály. „Na základě získaných výsledků bude dále možné navrhnout a upřesnit postup ražby tunelu Radlice, jeho hydroizolaci, založení mostních objektů, opěrných zdí, zřízení násypů a podobně,“ dodal Nouza. Průzkumná štola by měla být vyražena za necelých 18 měsíců.