Přezdívka pro žluté vozidlo se doslova nabízí. „Podle místa parkování na Kačerově bylo vozidlo několikrát polepeno samolepkami různých kačerů, a i proto se ujala přezdívka Kačer,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Obří vůz je jediným podobným strojem, kterým dopravní podnik disponuje. Zachránce autobusů je tak permanentně v pohotovosti. Průměrně zasahuje více než šedesátkrát za měsíc.
Velký vůz v malých uličkách
„Vozidlo je v pohotovostním režimu 24 hodin denně. Vzhledem k tomu, že je ve vlastnictví dopravního podniku, je jeho provoz levnější než u odtahových společností,“ dodává Řehková. Provoz Kačera však žádná levná záležitost není. Obr má po městě spotřebu přes 44 litrů nafty na sto kilometrů.
Kolos je vzhledem ke své velikosti i trochu nemotorný. V Praze je řada míst, kde je odtah autobusu náročný. „Takovými místy obecně bývají podjezdy, případně úzké ulice, ve kterých vedou autobusové linky. Závisí i na povaze dopravní nehody či hustotě provozu,“ připouští Řehková. Obsluha Kačera musí dbát na řadu věcí a ještě pracovat ve spěchu. „Nejnáročnější se zdá být ochrana majetku při vyprošťování, aby nedošlo k dalším poškozením vozidla. I průjezdnost metropolí je náročná a stresující,“ popisuje svou práci jeden z řidičů, který s Kačerem jezdí.
Těžký obr
|