metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 16 °C

Středa, 26. září 2018. Svátek má Andrea.
Ilustrační snímek.
Větší foto
Ilustrační snímek. | foto: BeeConsulting

Zaměstnanci heslům nevěří, jsou jim pro legraci

12. dubna 2018  11:29 Pavel Hrabica Metro.cz
Výkon. Hlavní je zákazník. Myslíme na lidi. Firemní slogany, které zaměstnance nemotivují.

Tři čtvrtiny českých firem deklarují firemní hodnoty a filozofii prázdnými hesly, která jejich zaměstnanci nechápou a­ kterým navíc ani nevěří. Některé firmy vyvěsí základní hesla svých hodnot třeba vedle kopírky. Jinde si dají práci a jsou schopni sepsat hodnoty, které by měly zaměstnance motivovat, na sto padesáti stránkách.



„To nebude nikdo číst. V takové podobě jsou hesla k ničemu,“ říká pro deník Metro Tomáš Poucha z Institutu interní komunikace, který tuto problematiku nedávno mapoval. „Lidi to spíš rozčiluje, když jim management vypráví pohádky na míle vzdálené realitě,“ komentuje Poucha. Jako odstrašující příklad uvádí plakát v bance, který měl úředníky povzbudit k vyšším výkonům. Díky jejich práci se fiktivní klienti banky na tomto plakátu ocitli v sedmém nebi. „Zaměstnanci to vyfotili a přeposílali jako vtip, čím je vedení krmí,“ tvrdí Poucha.

Pokud naopak firma své cíle nejen pro zákazníky, ale současně pro vlastní lidi jasně a ­srozumitelně definuje, rozvíjejí se takové společnosti až dvakrát rychleji a také vykazují podstatně nižší fluktuaci.

Psycholog Vojtěch Bednář radí, že pokud člověku nesedne firemní kultura a ­je nesrozumitelná, není dobré v ní setrvávat. „Ideální by bylo ještě před nástupem do nového místa se­ seznámit s­ tím, jak se takové věci ve firmě mají,“ tvrdí Bednář. To je ale ideální stav. Podle Bednáře mohou nejasně formulované firemní hodnoty lidem připadat spíš jako „buzerace“.

Tvůrce firemní komunikace Poucha připomíná, že tam, kde mají o základní filozofii jasno, jsou lidé až o třetinu méně nemocní, dělají i méně chyb.

Bolestí interní komunikace jsou pravidelné e-mailové zprávy o novinkách a dění ve firmě, takzvané newslettery. V řadě firem totiž vykážou manažeři vnitřní komunikaci, že si tento report otevřelo devadesát procent příjemců. „Už jim ale uniká, že většina příjemců informaci téměř ihned a bez přečtení vymazává,“ uzavírá Poucha.

Firemní hymny

Z některých firemních písní se stala ikonická zábava.

  • „My jsme všichni ČEZ, tak ať nám to svítí,“ zpívá se v ­hymně energetické společnosti z roku 2006. Text složila Gabriela Osvaldová, hudbu její syn František Soukup.
  • Před čtyřmi lety iniciovalo vedení Policie ČR hymnu V­ životě nestačí jen snít. Reakcí na ni byla facebooková stránka Distancujeme se od policejní firmy



Komentáře

Hlavní zprávy

Naše dráha má výborné parametry, říká dostihový manažer Jiří Zlámaný

Jiří Zlámaný, dostihový manažer, komentátor dostihů a autor knihy o historii...
vydáno 26. září 2018  5:55

O dostihovém závodišti v pražské Velké Chuchli ví téměř vše. A to nejen o jeho historii. Deník Metro vyzpovídal Jiřího Zlámaného, dostihového manažera,...  celý článek

Inspirace z Amsterdamu

Praha, 28.8.2018 Ondřej Mirovský, volební lídr Strany Zelených, komunální a...
vydáno 25. září 2018  17:40

Deník Metro představuje kandidáty na primátora hlavního města Prahy.  celý článek

Dítě bez mobilu je nyní už rarita

Ilustrační snímek
vydáno 25. září 2018  13:45

Rodiče na svých potomcích nešetří.  celý článek

Sloupek Jakuba Koháka: Ciaooo Italia

Jakub Kohák
vydáno 25. září 2018  11:11

Moje žena – napůl Italka – mi celý život opakuje, jací jsou Italové lajdáci, píše Jakub Kohák ve svém sloupku.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám