Cestující tak z autobusu vystupují přímo do cyklistického pásu. „Cyklostezka na Evropské je v tomto ohledu nejhorší a v Praze je takovým unikátem. Takhle se to projektuje snad jedině v Bukurešti,“ stěžuje si Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat. „Cyklostezka je jednou z nejstarších vůbec, evidentně ji stavěli lidé, kteří tomu vůbec nerozumí,“ dodává Martin Skalský z Auto*Matu. Mnohem lepší by byl pruh pro cyklisty na silnici.
Cyklostezky staví špatně
Lidé z Auto*Matu také poukazují na fakt, že cyklostezka v šesté městské části rozhodně není jedinou, kde se cyklisté potýkají s překážkami. "Na Podolské cyklostezce jsou zase boční reklamní panely od tramvajových zastávek," říká Filler.
Radnice Prahy 6 nicméně za problematickou cyklostezku nemůže. "Cyklostezky patří do kompetence hlavního města. Jsme si vědomi toho, že tato cyklostezka by mohla být lepší. Ale vzhledem k frekventované silnici v ulici Evropská jsou cyklisté rádi za to, že mohou se svým kolem vjet na chodník a nemusí se pohybovat mezi auty," uvedla starostka Marie Kousalíková.
Předseda Komise Rady hlavního města Prahy pro cyklistickou dopravu Pavel Polák nicméně tvrdí, že s touto cyklostezkou magistrát nikdy neměl nic společného. Praha 6 prý projekt spolufinancovala a měla tak důležitý hlas při přípravách, ale ve správě ji údajně také nemá. Pracovník Technické správy komunikací (TSK), který si nepřeje být jmenován, tvrdí, že cyklostezku TSK spravuje pouze technicky, ale v žádném případě nerozhoduje o tom, jestli stezka povede jinudy, popřípadě budou-li z ní odstraněny sloupy a zastávka. Co se s cyklostezkou bude dít dál, je tedy ve hvězdách. Instituce si ji mezi sebou totiž přehazují jako horký brambor.
Čtenáři: Cyklostezky potřebují větší péči
S obdobným problémem se na nás obrátil i další čtenář. Michal Tuček nám zaslal fotografii cyklostezky na nábřeží kapitána Jaroše, která podle jeho slov vznikla pouhým vyznačením čar na chodníku a osazením cedulí. "Asi je v Praze účelem, aby se cyklisté umlátili," dodává Tuček. Polák nicméně tvrdí, že toto je standardní postup, kterým vzniká valná většina cyklostezek. "Chodník byl málo využíván pro pěší, proto se z něj tímto způsobem stala cyklostezka." Polák sice uznává, že je cyklostezka hnusná a sloupy v její cestě jsou na obtíž, ale jiná možnost podle něj nebyla. "Bylo by to finančně velice náročné a v některých případech dokonce i zákonně nemožné. Tento režim stezky však není kolizní, a cyklisty tak neohrožuje," dodává. Na nábřeží kapitána Jaroše navíc v současné době vznikají nové přechody a přejezdy pro cyklisty.