V materiálu, který pro radu připravil dopravní podnik se společností Deloitte se navrhuje zdražení časových kuponů až o 24 procent. "Kupony se nezdražovaly od roku 2008. Navíc se zvýšilo DPH, které se neprojevilo v ceně, a není v ní zahrnuta inflace," řekl deníku MF DNES šéf dopravního podniku Milan Křístek.
Další z možností, jak ztrátu snížit, je zavedení turniketů v metru, o čemž uvažovalo už minulé vedení dopravního podniku. Opatření by sice stálo miliardu a půl, ale rychle by se zaplatilo. Firma totiž kvůli černým pasažérům přichází ročně o 350 milionů. "Turnikety nebudou mít žádný vliv na slušné cestující," řekl deníku Metro radní pro dopravu Josef Nosek. Podle něj se však jedná zatím o "posbírané varianty" a nic dosud není jisté. Nosek ale připouští, že něco se stát bude muset. "Buď bude Praha více platit, nebo se zavedou některá opatření," řekl Nosek.