Žádná autobusová linka veřejné dopravy nesmí ani do jediného z tunelů Pražského okruhu. Dopravní výbor zastupitelstva v čele s náměstkem pro dopravu Petrem Dolínkem se přesto snaží prosadit dočasné opatření, které by jim umožnilo vjezd do Strahovského tunelu. Rozhodnutí o nové lince ze Smíchova do Dejvic však pražská rada opět odložila.
Důvod stažení dokumentu z rady náměstek neuvedl. O zavedení MHD v tunelech okruhu se přitom mluví již od loňského podzimu. Radní měli včera projednat téměř totožný materiál, který měli na stolech už loni v říjnu. Ani tehdy se však neshodli a tisk stáhli.
Autobusy v Blance
|
Důvodem, proč vedení města zavedení autobusů ve Strahovském tunelu zvažuje, je nynější uzavření vestibulu metra B ve směru na Anděl a také výluky tramvají. Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, navrhla pro dokument tři různé varianty, které by přicházely v úvahu. Ve všech třech případech se počítá s desetiminutovým intervalem ráno a patnáctiminutovým dopoledne. Autobusy by jezdily pouze od 6 do 20 hodin. Náklady ve zkušebním provozu jsou spočítány na 1,4 milionu, roční pak na 10 milionů korun.
Cesta ze Smíchova do Dejvic by se s novou linkou zrychlila asi o devět a půl minuty. Problémem je však malá kapacita některých ulic i terminálu Na Knížecí. S nárůstem počtu již nyní nesouhlasí také vedení Prahy 6. Autobusy by totiž musely končit na Vítězném náměstí, které je podle nich dopravně přetížené.
Vpouštění MHD do tunelů Pražského okruhu v minulosti odmítl také sám Ropid. Podle původních plánů přitom měly autobusy jezdit například Blankou hned po otevření. Ukázalo se ale, že by byly příliš oblíbené, a jejich provoz tudíž pro město nákladný.