Smíchovským nádražím projde ročně přes čtyři miliony cestujících. Více jich v metropoli zavítá pouze na Hlavní a Masarykovo nádraží. V roce 2011 prošlo smíchovským nádražím 4,17 milionu cestujících, naproti tomu hlavním nádražím šestkrát více (24,8 milionu) a "Masaryčkou" 9,4 milionu. Ostatními většími pražskými nádražími ale projde daleko méně cestujících než smíchovským: Holešovicemi, Vysočany a Vršovicemi na 1,4 milionu cestujících ročně, Radotínem a Libní na 1,9 milionu lidí.
Výstavbu doprovázely v minulosti potíže
Zahájení stavby komplikovali vlastníci pozemků, kteří museli být nakonec vyvlastněni. Dalším problémem bylo pravěké pohřebiště, které se našlo při výkopu základů v únoru 1862. Některé předměty (kupříkladu i bronzové šperky) zachránil až amatérský archeolog páter František Petera Rohoznický. Na stavbě se podílely tisíce dělníků a tři sta zedníků.
Takto se promění okolí smíchovského nádraží v následujících letech.
Do budoucna se nádraží promění k nepoznání. Současné nevyužívané kolejiště, které se táhne až k Radlické ulici, bude kompletně zastavěno. Vznikne zde nové obchodní centrum, vedle něhož následně vyrostou administrativní i obytné budovy. Cestující se dočkají také nového vestibulu metra Anděl u výstupu u Ženských domovů. Zde pak má být zcela nové autobusové nádraží