metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 8 °C

Pondělí, 11. prosince 2017. Svátek má Dana.
Podoba nové rychlodráhy
Větší foto
Podoba nové rychlodráhy | foto: www.praha-kladno.cz

Železnice Praha-Kladno by měla vést přes letiště, myslí si primátor Volf

25. července 2015  14:20 Metro.cz
Podle kladenského primátora Milana Volfa by železnice mezi Prahou a Kladnem měla vést přes Letiště Václava Havla. Ministerstvo dopravy ale minulý týden vybralo variantu modernizace železniční dráhy, která tento požadavek neplní. Odbočka na letiště je plánovaná už z pražského úseku trasy, přímé spojení mezi Kladnem a letištěm trasa nezahrnuje. Volf chce chybějící propojení z Kladna řešit osobně s ministrem dopravy Danem Ťokem.

Podle Volfa je chybějící propojení přes letiště nepřípustné. „Kladno tam musíme implantovat na sto procent,“ řekl. Aktuálně preferovaná trasa by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést částečně tunelem a dále do Kladna s odbočkou na letiště na Dlouhé míli v Praze 6. 



Stavba má vyjít zhruba na 18 miliard korun a ČR na ni chce získat evropské dotace. Přípravné práce na trase mimo Prahu mohou podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) začít už letos.

Trať odřízne sportovní areál

Podle Volfa denně mezi Kladnem a Prahou cestuje 20.000 až 22.000 lidí. Z nich značná část vystupuje na letišti nebo tam přestupuje na další hromadnou dopravu.

Další komplikací v případě vybudování modernizované železniční dráhy by podle radního pro rozvoj Kladna Ondřeje Rysa mohlo být to, že podle aktuálních plánů trať přetne Kladno poblíž kladenského sportovního areálu Sletiště tak, že by ho odřízla od města. „To je pro nás nepřijatelné, trať musí především splňovat potřeby města,“ uvedl Rys. Řešením by podle něj mohlo být například zahloubení železničního koridoru nebo varianta s provozem pouze na jedné koleji. 

Trasa mezi Dejvicemi a Veleslavínem ještě není zcela jistá. Zatímco městská část Praha 6 považuje za nejvhodnější variantu tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem, ministerstvo navrhuje část trasy pod zemí a část nad zemí. Cenový rozdíl mezi oběma variantami je tři až 3,5 miliardy korun. Projekt železnice tak možná bude rozdělen na dvě části, kdy by se v první fázi začalo se stavbou v úseku z Veleslavína na letiště a do Kladna, u níž žádný spor není.

Do půl hodiny na letišti

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Zcela nová tak má být jen odbočka na letiště, zbytek trasy bude kopírovat současné spojení. Cesta z Masarykova nádraží v pražském centru na letiště by měla trvat nejvýš 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. 

V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni i 120 kilometrů za hodinu. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.



Komentáře

Hlavní zprávy

Jiří Hynek: Úředníci v Bruselu by si měli pamatovat, kde se narodili

Jiří Hynek
vydáno 11. prosince 2017  10:30

Jiří Hynek je druhý z prezidentských kandidátů, které nominovala politická strana, v tomto případě Realisté, jejichž je zakládajícím členem. Jedním...  celý článek

Pozor na padělky, varují celníci

Dětská stavebnice Batleader
vydáno 11. prosince 2017  8:29

Z Batmana je levný Batleader, místo lega kupujete Blockworld.  celý článek

Konec triků při parkování v podzemních garážích

Podzemní parkoviště u Nového divadla v Plzni.
vydáno 11. prosince 2017  5:58

V nákupních centrech opadne nutnost stahovat u závor okénko.  celý článek

Nestačily mu peníze na domek, zkombinoval hypotéku a úvěr ze stavebního spoření

Nestačily mu peníze na domek, zkombinoval hypotéku a úvěr ze stavebního spoření.
Komerční sdělení vydáno 11. prosince 2017  0:01

Jan se rozhodl pro vlastní bydlení. Potřeboval zhruba tři miliony korun a rozhodl si je půjčit prostřednictvím překlenovacího úvěru ze stavebního spoření....  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám