Ministryně zamítla už několikáté odvolání Českých drah a počtvrté potvrdila památkovou ochranu nádraží. Rozhodnutí tak již nelze zvrátit. Kulturní památkou se stala hlavní budova nádraží, která se skládá ze tří křídel - administrativního podél ulice Želivského a dvou křídel překladišť.
Patřilo k nejmodernějším svého druhu v Evropě
"Zápis na seznam kulturních památek završil naše úsilí pouze v první etapě," uvedl místostarosta Prahy 3 Matěj Stropnický Nyní chce radnice jednat s vlastníkem, jímž jsou České dráhy, o dalším využití areálu. "Usilovně jednám s několika organizátory dočasných projektů, které by nádraží už letos zpřístupnily veřejnosti, ale i s několika zájemci o trvalé využití," doplnil. "My o tomto rozhodnutí zatím nevíme, takže se k němu nemohu vyjádřit," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Stavba z 30. let patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury. "Jde o mimořádně kvalitní a velmi dobře dochovaný příklad funkcionalistické stavby technického určení, který dokládá vysokou technickou i architektonickou vyspělost industriálních staveb na území tehdejší Československé republiky," uvedlo již dříve ministerstvo.