Možná povede z Depa Písnice na Náměstí Míru, možná pouze na Pankrác. Jak přesně bude vypadat nová trasa metra linky D, zatím nikdo neví. Již zítra se však budou v budově magistrátu hlavního města Prahy projednávat vlivy této stavby na životní prostředí.
Město zvažuje levnější variantu
Projednání se může zúčastnit každý. "Na základě tohoto veřejného projednání, dokumentace, posudku a vyjádření k nim vydá odbor životního prostředí hlavního města své stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí, které je odborným podkladem pro následná správní řízení, jako je územní a správní řízení," vysvětluje mluvčí hlavního města Tereza Králová.
Přestože se posouzení vlivů stavby týká původně zamýšleného úseku z Depa Písnice na Náměstí Míru, zda tudy trasa povede není vůbec jisté. Město totiž šetří, a proto zvažuje novou variantu, díky které by ušetřilo přibližně deset miliard korun.
Bez strojvedoucích to nepůjde
Trasa metra linky D by podle ní vedla pouze z Písnice na Pankrác, kde by cestující dále pokračovali do centra "Céčkem". Kvůli úsporám by také sešlo z pořízení supermoderních souprav bez strojvedoucích, napájených shora a řízených počítačem centrálního dispečinku.
V případě levnější varianty by naopak byl na nové trase D využit stávající vozový park a stejné technologie, které fungují na současných třech trasách metra. V případě, že se město pro úspornější variantu rozhodne, urychlí se podle dopravního podniku také samotná výstavba metra.
Bude se stavět Depo Písnice?
Zatímco původní varianta za necelých 35 miliard korun počítala, že budou soupravy metra na trase D vyjíždět z Depa Písnice a končit na náměstí Míru, levnější varianta nepočítá ani s výstavbou zmíněného depa. To by se dostavělo až dodatečně.
Stavba "Déčka" by podle společnosti Metroprojekt probíhala ve dvou etapách. Prvně by se stavělo na úseku Pankrác – Nové Dvory, posléze na úseku Nové Dvory – Depo Písnice.
Metro linky D
|