metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 17 °C

Neděle, 24. června 2018. Svátek má Jan.
Atraktivní design a krásná zlatá barva, tohle BMW X2 se moc povedlo.
Další 2 fotografie v galerii
Atraktivní design a krásná zlatá barva, tohle BMW X2 se moc povedlo. | foto: Metro.cz

Zlatý, elegantní a nabušený. BMW X2 je sexy crossover

10. června 2018  8:55 Petr Holeček Metro.cz
Vyzkoušeli jsme nejsilnější motor v novém BMW X2.

Křížková plejáda mnichovské automobilky se rozrostla o další číslo. Specialista na crossovery i větší SUV přidal ke svým modelům X1, X3, X4, X5 a X6 i novou X2. Ta je přitom zajímavá už svými rozměry. Je paradoxně o něco menší než X1, ale sází na extravaganci. Jinými slovy, je to moc krásný crossover, který zaujme na první pohled. A třebaže verze s pohonem předních kol zápasí s pošramocenou pověstí kvůli losímu testu, kde prokázala nedotáčivost, můžeme říct, že čtyřkolka jezdí parádně.



Automobil je elegantní každým coulem. Přístrojová deska orientovaná na řidiče je robustní, ale zároveň z příjemných materiálů, zvenku auto vypadá jako svalovec, ale takový, co umí přemýšlet.

Fotogalerie

Designérům se například velmi povedla elegantní silueta bočních oken. Logo automobilky je navíc zakomponované do posledního C sloupku. Třebaže X2 působí uvnitř stísněně, čtyři dospělé osoby v pohodě převeze. A jedničku zaslouží i kufr, kam lze vměstnat 470 litrů nákladu.

Půjčili jsme si k testu model s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 170 kW v parádní zlaté metalíze Galvanic Gold. Základem auta je platforma UKL, takže s pohonem předních kol a motory uloženými příčně. Naše auto však mělo pohon všech kol xDrive. Vzhled offroadu evokuje oplastovaný spodek karoserie, ale příplatkový paket M Sport X auto o něco snížil, takže je blíže k vozovce. Velmi dobře fungoval osmistupňový automat Steptronic, který řadil plynule a nenechal auto zbytečně točit, i když šlo o velmi dynamickou jízdu. Při ní se choval motor příkladně, jde s ním hbitě akcelerovat i při vyšších rychlostech. Dálniční jízda autu vyloženě svědčí. Horší je to na okreskách. Možná za to mohlo i naše devatenáctipalcové obutí a pneumatiky run-flat, ale na rozbité silnici auto působí roztřeseným dojmem, uskakuje a vůbec se mu nerovnosti nelíbí.

V zatáčkách se o ztrátu pocitu jistoty bát nemusíte. Neměli jsme sice možnost zkusit variantu s pohonem předních kol, ale čtyřkolka sedí i přes svou vyšší stavbu jako přibitá a nemusíte se bát si s ní dovolit to co se sedanem.

Cenovka je trochu vyšší, nejlevnější tříválec vyjde na 850 tisíc, námi testovaný vůz přesáhl milion korun.



Komentáře

Hlavní zprávy

Muži chtějí vše v jednom výrobku, říká ředitelka strategie Dermacolu

Věra Komárová
vydáno 24. června 2018  15:59

Legendární česká značka Dermacol už víc než půl století zdokonaluje pleť a pečuje o krásu žen. Jeden z prvních krycích make-upů na světě vznikl v jeho...  celý článek

Na Hagiboru byl místo hřiště lágr

Obálka knihy Za dráty
vydáno 24. června 2018  13:59

Také v Praze Němci za druhé světové války zakládali tábory. Představuje je nový průvodce historika Jiřího Padevěta.  celý článek

Češi vytěžují počítače, nové kupují až po smrti starých

Notebook (ilustrační foto)
vydáno 24. června 2018  11:59

IT technika se starým systémem je snadná kořist hackerů.  celý článek

Kladenská Štěpka Kiliánová by se nelíbila nikomu

Anežka Rusevová a Jaroslav Slánský
vydáno 24. června 2018  9:55

Jako poslední premiéru sezony uvedlo Městské divadlo Kladno Havlíčkovy Petrolejové lampy.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám