metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 4 °C

Čtvrtek, 22. listopadu 2018. Svátek má Cecílie.
Atraktivní design a krásná zlatá barva, tohle BMW X2 se moc povedlo.
Další 2 fotografie v galerii
Atraktivní design a krásná zlatá barva, tohle BMW X2 se moc povedlo. | foto: Metro.cz

Zlatý, elegantní a nabušený. BMW X2 je sexy crossover

10. června 2018  8:55 Petr Holeček Metro.cz
Vyzkoušeli jsme nejsilnější motor v novém BMW X2.

Křížková plejáda mnichovské automobilky se rozrostla o další číslo. Specialista na crossovery i větší SUV přidal ke svým modelům X1, X3, X4, X5 a X6 i novou X2. Ta je přitom zajímavá už svými rozměry. Je paradoxně o něco menší než X1, ale sází na extravaganci. Jinými slovy, je to moc krásný crossover, který zaujme na první pohled. A třebaže verze s pohonem předních kol zápasí s pošramocenou pověstí kvůli losímu testu, kde prokázala nedotáčivost, můžeme říct, že čtyřkolka jezdí parádně.

Automobil je elegantní každým coulem. Přístrojová deska orientovaná na řidiče je robustní, ale zároveň z příjemných materiálů, zvenku auto vypadá jako svalovec, ale takový, co umí přemýšlet.

Fotogalerie

Designérům se například velmi povedla elegantní silueta bočních oken. Logo automobilky je navíc zakomponované do posledního C sloupku. Třebaže X2 působí uvnitř stísněně, čtyři dospělé osoby v pohodě převeze. A jedničku zaslouží i kufr, kam lze vměstnat 470 litrů nákladu.

Půjčili jsme si k testu model s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 170 kW v parádní zlaté metalíze Galvanic Gold. Základem auta je platforma UKL, takže s pohonem předních kol a motory uloženými příčně. Naše auto však mělo pohon všech kol xDrive. Vzhled offroadu evokuje oplastovaný spodek karoserie, ale příplatkový paket M Sport X auto o něco snížil, takže je blíže k vozovce. Velmi dobře fungoval osmistupňový automat Steptronic, který řadil plynule a nenechal auto zbytečně točit, i když šlo o velmi dynamickou jízdu. Při ní se choval motor příkladně, jde s ním hbitě akcelerovat i při vyšších rychlostech. Dálniční jízda autu vyloženě svědčí. Horší je to na okreskách. Možná za to mohlo i naše devatenáctipalcové obutí a pneumatiky run-flat, ale na rozbité silnici auto působí roztřeseným dojmem, uskakuje a vůbec se mu nerovnosti nelíbí.

V zatáčkách se o ztrátu pocitu jistoty bát nemusíte. Neměli jsme sice možnost zkusit variantu s pohonem předních kol, ale čtyřkolka sedí i přes svou vyšší stavbu jako přibitá a nemusíte se bát si s ní dovolit to co se sedanem.

Cenovka je trochu vyšší, nejlevnější tříválec vyjde na 850 tisíc, námi testovaný vůz přesáhl milion korun.

Komentáře

Hlavní zprávy

Black Friday: Nákupní rej s temnou historií

Black Friday
vydáno 22. listopadu 2018  10:17

Černý pátek má v dnešní době podobu maratonu po obchodech. Dějiny však mluví jinou, drsnou řečí.  celý článek

Dokud povídku nedopíšu, sama nevím, jak to dopadne, říká blogerka

Blogerka Michaela Dočkalová
vydáno 22. listopadu 2018  8:07

Blogerka Michaela Dočkalová zvládla za čtrnáct měsíců psaní to, co jiní současní autoři nestihnou za celý život. Nespokojila se totiž „jen“ s virtuálními...  celý článek

Přehled: všechny „velké“ městské části už mají starostu

Jiří Ptáček, starosta Prahy 3
vydáno 22. listopadu 2018  6:21

Starostkou Prahy 10 se včera stala senátorka Renata Chmelová (nestr. za koalici Vlasta). Desátá městská část byla poslední, která z „velké desítky“...  celý článek

Pražské vánoční trhy budou i moderní

Vizualizace
vydáno 21. listopadu 2018  16:42

Trhy na Staromáku nebo Václaváku s davy lidí známe všichni. Podnikaví mladí lidé si ale vánoční trhy dělají po svém, a tak město může svým obyvatelům i...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám