Zlevněné roční kupony budou. Dopravní podnik je chce začít prodávat od 1. července. Informační kampaň zahájí zhruba šest týdnů předem. „Zájem o levnější kupony podle předpokladů projeví tisíce cestujících. Pro výdejní přepážky to žádné komplikace znamenat nebude,“ řekl ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Kvůli předvolebnímu slibu současné pražské koalice se roční jízdné od července sníží z 4750 korun na 3650 korun. Změny se dotknou i cestujících s dětmi. Zdarma budou v MHD jezdit psi, za které nyní cestující platí 16 korun. Dopravní podnik podle Ďuriše počítá s roční ztrátou zhruba 400 milionů korun. Roční příjem podniku z jízdného činí kolem čtyř miliard korun.
Ti, kteří si roční kupon koupili, mají smůlu. Peníze jim nevrátí
Roční kupony na MHD většina lidí nakupuje na přelomu roku. Kvůli slíbené slevě nákup odložilo několik tisíc cestujících. Od září 2014 do letošního ledna se tak ročních kuponů meziročně prodalo o 15 tisíc méně. Naopak se zvýšil zájem o kratší časové kupony, od září do letošního ledna téměř o třetinu. Lidem, kteří už mají roční jízdenku koupenou, město žádné kompenzace poskytovat nebude.
Praha chce na nižší cenu přilákat do MHD více cestujících. Náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek už dřív řekl, že chce do poloviny roku přijít s návrhy, jak řešit situaci v městské hromadné dopravě, která je nyní často přeplněná. Například metro C se v ranní špičce blíží hranici své kapacity.