Situace, ke které došlo poslední červnový den, byla i podle slov dopravního podniku skutečně extrémní. Zpoždění autobusů, zejména v oblasti rušné křižovatky Vypich, dosahoval až 50 minut. „Jednalo se o první pracovní den ve výlukovém režimu, kdy především řidiči individuální automobilové dopravy ještě nezareagovali na možné objízdné trasy. Tato situace je poměrně typická pro většinu dočasných opatření, která se dotýkají i ostatní dopravy,“ říká mluvčí DPP Jiří Štábl. Teď už je prý situace o něco klidnější. „V současnosti zpoždění nepřesahuje čtyři až šest minut,“ dodává Štábl.
Z tramvaje se bude přestupovat rovnou na autobus
S dopravními komplikacemi ale bude nutné počítat až do konce srpna, kdy má oprava tramvajové trati v Bělohorské skončit. Rekonstrukce patří mezi nejnákladnější projekty, do kterých se v letošním létě DPP pouští, náklady na opravu ani ne tříkilometrového úseky mají stát přes 163 milionů korun. Po dokončení rekonstrukce podle firmy dojde mimo jiné k významnému zlepšení přestupních vazeb, a to díky společné tramvajové a autobusové zastávce.
„Práce v této lokalitě se bohužel dotýkají i silně zatížené křižovatky Vypich, která je i přes provedené úpravy v nastavení programu signalizace, limitujícím prvkem. V dalších úsecích je pak pro práce na rekonstrukci nutný zábor přilehlého jízdního pruhu, především ve směru z centra města,“ doplňuje Jiří Štábl.