Podle dopravního podniku je zde třeba neodkladně vyměnit zastaralé koleje. Letní prázdniny jsou k tomu kvůli menšímu provozu ideální. „Počítáme zde s dvoufázovou rekonstrukcí trati. Letos o letních prázdninách opravíme 0,7 kilometru v úseku Hradecká–Želivského, v roce 2019 od března do července pak zrekonstruujeme 1,9 kilometru mezi Škrétovou a Sudoměřickou ulicí,“ říká investiční ředitel a člen představenstva dopravce Tomáš Kaas s tím, že na trati nově přibude i zatravněný tramvajový svršek v celkové délce asi 258 metrů.
Stavební náklady dopravce předem vypočítal na zhruba 250 milionů. V rekonstruovaných úsecích se nachází celkem šest tramvajových zastávek – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad, Radhošťská, Olšanské hřbitovy a Želivského. V případě Italské směrem do centra, Olšanských hřbitovů a Želivského zůstanou v obou směrech zachovány nástupními ostrůvky. Ty budou zvýšeny a nově opatřeny zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké.
Zastávky Jiřího z Poděbrad a Radhošťská budou během rekonstrukce obě provizorně ponechány ve stávajících místech. „Rozhodně nezapomínáme ani na handicapované, provedeme bezbariérové úpravy přechodů pro chodce a jejich vybavení signálními a varovnými pásy. Součástí prací budou i úpravy chodníků,“ dodává Kaas.
Město v minulých letech plánovalo kompletní rekonstrukci Vinohradské hned několikrát. Poslední odsun oprav způsobil dopravní kolaps v Husitské ulici, která se řidičům částečně otevřela až začátkem tohoto měsíce. Od jejího březnového uzavření si řidiči zkracovali cestu právě po Vinohradské třídě a Seifertově ulici. Tu přitom čeká velká rekonstrukce za pár let také. Husitská se má pak plnohodnotně otevřít řidičům v listopadu.
Vinohradskou projedete o prázdninách jen autobusem
|