metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 10 °C

Čtvrtek 18. dubna 2024. Svátek má Valérie

Noční vlaky taxikářům práci neubírají

  7:36aktualizováno  14:28
Pozdní spoje z hlavního nádraží mají úspěch. „Taxikáři nebudou mít co žrát,“ glosují cestující na Facebooku Ropidu.
Ilustrační snímek | foto: Yan ReneltMAFRA

Spoje pro flamendry, vlakové nočky, půltřeťáky či jednoduše kalicí vlaky. Tak Pražané a Středočeši nazývají vlaky, které se již rok o sobotách a nedělích přesně v půl třetí ráno rozjíždějí z hlavního nádraží v Praze do všech větších měst Středočeského kraje. Spoje určené těm, kteří si podle slov organizátora dopravy Ropid mohou díky nim užívat více zábavy na koncertě nebo třeba při posezení s přáteli, se těší u cestujících značné oblibě. Jen málokdy tak nejedou narvané k prasknutí.

„Spoj, který vyjíždí v 2.30 směr Kladno, se mi velmi hodí, když jsem v Praze na nějaké akci. Chtěl bych poděkovat Ropidu i Českým drahám, že myslí na mladé, co se jezdí bavit do hlavního města,“ pochvaluje si na Facebooku Ropidu Jaromír Mirek Staněk.

Noční spoje, které lidi dovezou také například do Berouna, Kralup nad Vltavou, Kolína, Nymburka či Mělníka, však podle některých taxikářů a dalších nelicencovaných placených šoférů odčerpaly část zájemců o noční jízdu. Na toto téma vtipkuje třeba Tony X Evans, podle kterého díky nočním vlakům nebudou mít taxikáři brzy na chleba.

Deník Metro proto oslovil některé provozovatele taxíků, aby zjistil, zda je noční spoje štvou. Podle Jana Novosada, který zastupuje přepravní aplikaci Taxify, ale jejich řidiči navýšení nočních vlaků jen vítají. Taxíky totiž s vlakovými spoji příliš nesoupeří. „MHD představuje odlišný segment služeb, než je poskytován partnerskými řidiči Taxify. Klasickou taxislužbu i šoféry využívající alternativní moderní platformy můžeme vnímat především jako doplněk k MHD, určitě ne jako konkurenci,“ říká Novosad.

Podobného názoru je i Jan Švehla ze společnosti Uber, jejímž řidičům údajně noční poptávka dokonce narůstá, či Nina Černá zastupující přepravní firmu Liftago.

„Je jedině dobře, že MHD a další velkokapacitní přeprava Liftago doplňuje. Liftago není postaveno tak, aby si s MHD konkurovalo, naopak, hledá synergie, aby se služby doplňovaly a věří, že dopravní podnik k němu bude přistupovat stejně,“ dodává pro deník Metro Černá.

Noční vlaky linek S vyrazily z hlavního nádraží poprvé v prosinci 2017. Ropid se pokusil navýšit zájem o spoje naposled koncem loňského roku. Vypustil totiž do světa animované video, ve kterém spoje pro flamendry propaguje. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Postele XXL čekají v nemocnici na pacienty, kteří mohou vážit až 500 kilo

vydáno 18. dubna 2024  5:00

Skupina sestřiček na jednotce intenzivní metabolické péče (JIMP) na III. interní klinice Všeobecné fakultní nemocnice (VFN) v Praze na Karlově náměstí si...  celý článek

Při hezkém počasí jsou dlahy na úrazovce denní chléb. Napilno mají nemocnice u cyklostezek

vydáno 17. dubna 2024  14:52

Prim hraje v těchto dnech venku spíš aprílové počasí. Kolařská sezona ale už vypukla naplno. Napilno mají prodejny, servisy i lékaři. S teplým počasím už...  celý článek

Potravina budoucnosti? Čeští vědci vylepšují jedlý hmyz. Krmí ho mrkví a špenátem

vydáno 17. dubna 2024  10:59

Červi, fuj. Takto asi vypadají reakce některých Čechů, když vidí na nejrůznějších food festivalech stánky s jedlým hmyzem. I když se může zdát, že Češi...  celý článek

Den, kdy se do Československa vplížila šedivá a nehybná normalizace

vydáno 17. dubna 2024  5:30

Před 55 lety nahradil Alexandra Dubčeka všehoschopný Gustáv Husák. Socialismus s lidskou tváří vystřídal socialismus s husí kůží. Život v Československu...  celý článek