„Pokud vám kus ledu či zmrzlého sněhu ze střechy protijedoucího auta rozbije sklo, lze to řešit i povinným ručením viníka,“ říká mluvčí pojišťovny Generali Jan Marek. V případě povinného ručení je však nutné dodat přesvědčivé důkazy. „Jen podezření na možného viníka nestačí,“ zdůrazňuje Marek. Proto je lepší volit spíš připojištění čelního skla.
„V havarijním pojištění lze krátit pojistné plnění v případech, kdy došlo ke škodě v souvislosti s nedostatečným výhledem z vozidla neočištěného od sněhu,“ popisuje praxi i Milan Káňa, mediální zástupce Kooperativy. Pojišťovny nejčastěji likvidují škody způsobené sněhem a ledem na čelních sklech a kapotách, kdy jsou viníkem dodávky nebo nákladní vozy. Pokuta za sníh na autě je u nás až 2500 korun. V Německu dva tisíce, ve Švýcarsku více než čtyři. V Rakousku, když kvůli tomu zaviníte nehodu, vám v přepočtu napaří až 126 tisíc korun.
K obecnému problému se přidává i popularita SUV vozů. V Evropě se jich loni prodalo asi šest milionů, také u nás tvoří třetinu všech nových aut. Majitelé si pochvalují rozhled. Jenže dosáhnout u SUV na střechu plnou sněhu může být pro řidiče menších postav zásadní problém. Třeba pro ženy. Většina SUV má střechu ve výši kolem 180 centimetrů. Průměrná Češka je však o 13 centimetrů nižší.
Vysoké střechySmést sníh ze střechy SUV je pro menší řidiče.
|