metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 11 °C

Čtvrtek 25. dubna 2024. Svátek má Marek

„Já to tedy beru, šéfe! Jenže nevím, co mi vlastně nabízíte“

  9:40
Firmy se perou o lidi. Jejich personální inzeráty připomínají básně.
Nabídka práce | foto: Archiv

Nejsou lidi. Koho by napadlo, že kapitalismus může mít stejné problémy jako socialismus. Když režisér Petr Schulhoff točil v roce 1977 komedii o náborářích, kteří vymýšlejí finty, jak přetáhnout z jednoho národního podniku do druhého úzkoprofilové profese, Já to tedy beru, šéfe!, určitě nemyslel na to, že by mohl natočit pokračování.

Personální weby přetékají nabídkou pozic. Pro snahu zaujmout si ale někdy jejich čtenáři lámou hlavu, co daná práce vlastně zahrnuje. Nebo se minimálně pobavíte. Například pozice „obchodník s deštěm“ by měla „v dnešním světě nízké nezaměstnanosti, zahlcenosti zbožím, reklamami a všemožnými službami tančit mezi kapkami deště životopisů a pečlivě vybírat ty, kteří našim klientům pomohou stvořit duhu, na jejímž konci najdou poklad“.

Práce i názvy snů

Apoštol. Guru. IT náčelník. Specialista na život – nápaditostí se nešetří.

  • Stvořitel osobnosti automobilu: podílí se na vývoji komunikačních systémů aut.
  • Vazačka štěstí: Květinářka!
  • Projektant se zájmem o design pro stavby s duší: obyčejný projektant.
  • Marketingový inovátor sladkostí: vymýšlí reklamní kampaně na cukrovinky.
  • Operátor silák: balí kovové výrobky z drahých kovů.
  • Velitel křížové výpravy: vyvíjí nové aplikace pro miliony uživatelů a šéfuje týmu dalších vývojářů.

K zahození ale není ani profese s názvem „strážce prvního dojmu“. I když se jedná „jen“ o práci v call centru AAA Auto. „V současnosti testujeme různé verze inzerátů, u mladých zájemců se osvědčují netradiční se zajímavými názvy, lépe upoutají pozornost,“ říká ke „strážci“ v call centru Karolína Topolová, generální ředitelka firmy AAA Auto.

Pokud máte zájem o něco solidnějšího, zkuste prevenci praní špinavých peněz v České spořitelně. „Není to slangový název, už se to běžně používá mezinárodně. Zní to ale samozřejmě lépe, než kdyby se to formulovalo nějak složitě,“ komentuje inzerát Michal Skořepa, analytik České spořitelny. Pořád ještě je doba, kdy vládne nedostatek lidí na pracovním trhu. „Není divu, že firmy chtějí zaujmout na první pohled, i když je otázkou, jak dlouho bude nabídka převyšovat poptávku,“ říká Skořepa.

Kreativní přístup nepřekvapuje Jiřího Halbrštáta, manažera náboru poradenské a personální společnosti ManpowerGroup. „Na přeplněných pracovních portálech to je důležité, běžné názvy pozic zapadnou. Je třeba uchazeče přimět, aby na pozici kliknul,“ uvedl pro deník Metro Halbrštát. Někdy se podle něho snaží zájemci vylepšit image neatraktivní pozice, když z prodavačky udělají „shop assistant“. „Nebo promítají dovednosti kandidáta do názvu sandwich artist, ten má připravovat vizuálně působivé chlebíčky,“ vypočítává Halbrštát. 

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz

Hlavní zprávy

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Dáte si lážo i plážo? Na kole za pivem, houpačkami, trampolínami i klobáskami

vydáno 25. dubna 2024  12:58

Vezměte děti na výlet v bezprostřední blízkosti Vltavy. Čekají na vás tři pecky, které jsou trochu gastronomické, trochu punkové a především velmi...  celý článek

Zemřel kardiochirurg Šantavý, špičkový lékař zachránil nespočet životů

vydáno 25. dubna 2024  16:42

Fakultní nemocnice v Olomouci oznámila, že v pátek 19. dubna náhle zemřel lékař a někdejší přednosta zdejší kardiochirurgické kliniky Petr Šantavý....  celý článek

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

vydáno 25. dubna 2024  16:32

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní zástupce lékaře Zdeňka Šose z Domažlicka a jeho syna Petra,...  celý článek