Když se Lexus RX před dvěma desetiletími objevil na trhu, odstartoval vznik segmentu luxusních crossoverů. Od té doby se ho po celém světě prodalo více než 2,7 milionu. Nyní se v Česku začala prodávat prodloužená verze, která má speciálně navrženou karoserii.
Výrobce tedy pouze nepřidal dvě sedadla do kufru, jak bývá zvykem u jiných velkých SUV. Je delší o 110 mm, 3,5litrový benzinový šestiválec podporují dva elektromotory, dohromady soustava produkuje 313 koní. Přečtěte si pět zajímavostí, který tento luxusní obřík nabízí.
1) Fígl designérů
Prostor nad hlavami cestujících je i ve třetí řadě sedadel. Vznikl i díky mírnému zvětšení sklonu zadního okna, takže se linie střechy táhne dál k zadní části automobilu.
Designéři současně zachovali charakteristický profil RX, jehož součástí je i efekt plovoucí střechy, který vytvářejí ztmavené zadní sloupky. Sedadla druhé řady jsou umístěna o něco výše, aby ti, kdo sedí ve třetí řadě, získali více místa na nohy. Pokud chcete sedadla v kufru sklopit, stačí stisknout tlačítko.
2) Klíček k srdci vozu
Lexus RX L nabízí velkorysý prostor. Pokud jsou zadní sedadla složená, má ložná plocha nákladního prostoru délku 1067 mm. Pro snadnější používání kufru lze RX vybavit elektrickým mechanismem otevírání a zavírání zadních dveří, který se spouští bezdotykovým čidlem, jež reaguje na gesto toho, kdo má u sebe bezkontaktní klíček k vozidlu.
3) Lexus znamená luxus
Design interiéru podtrhují prvky z hliníku a tmavého dřeva zdobené vzory vytvořenými laserem. Tyto dekorace odhalují hliníkové povrchy nacházející se pod dýhou a vytvářejí rafinované dezény. Vytvořili je odborníci z Yamahy a využili k tomu své zkušenosti získané při výrobě koncertních křídel a akustických kytar.
4) Svižný hybrid
Motor? Hybridní pohonná jednotka RX 450hL je vybavena 3,5litrovým benzinovým motorem V6 s přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 193 kW / 262 koní podle DIN při 6000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 335 Nm při 4600 otáčkách za minutu. Celkový výkon hybridní pohonné soustavy, tedy spalovacího motoru a elektromotoru dohromady činí 230 kW/ 313 koní podle DIN.
5) Myslí na peněženku
Auto má rafinovaný náhon na všechna kola, přičemž těm zadním pomáhá doplňkový elektromotor na zadní nápravě. Toto přináší úsporu energie a pohonných hmot, protože se zadní kola pohání jen tehdy, kdy je to opravdu potřeba. Zadní elektromotor auto využívá i jako generátor dobíjející trakční baterii s využitím energie získané při brždění. Akční cena za nejnižší výbavu modelu startuje na částce 1 780 000 korun.