Na třech frekventovaných linkách vyzkoušela Praha tříčlánkový, 25 metrů dlouhý autobus Van Hool. Tomu v březnu skončí čtyřměsíční zkušební provoz na autobusové lince 119, během kterého vozidlo najezdilo od Nádraží Veleslavín na letiště a zpět více než 30 tisíc kilometrů.
„Zkušební provoz potvrdil, že se v době akutního nedostatku řidičů, zvyšujících se cen pohonných hmot a nedostatečného místa v obratišti Nádraží Veleslavín vyplatí provozovat kapacitnější vozidla namísto zdvojených spojů,“ vysvětluje Martin Fafejta, vedoucí odboru projektování dopravy Ropidu.
Pozitivně hodnotí i test na ostatních linkách. Nejprve se bus vydal na linku 107, která jezdí z Dejvické k Zemědělské univerzitě v Suchdole. „Spolu s linkou 119 patří k nejvytíženějším v metropoli,“ říká Fafejta. Největší obavy měl Ropid z odbočení z ulice Jugoslávských partyzánů do obratiště Dejvická, ale autobus ho zvládl.
Další trasou bylo ověření na lince 112, která vozí z Holešovic do Troje především návštěvníky zoo, a hlavně v letních měsících tato linka nezvládá nápor návštěvníků.
Čtěte více |
„Autobus projel obousměrně přes nový Trojský most a bylo potvrzeno, že provoz takto dlouhých autobusů je do lokality Troji možný,“ uvedl Fafejta. Zkouška ukázala, že se autobus vejde i na obratiště u zoo.
Poslední linkou, kde byl proveden zkušební průjezd, byla 136, která spojuje Čakovice, Letňany, Vysočany, Žižkov, Vršovice a Jižní Město. Také zde se potvrdilo, že dlouhé vozidlo nemá v Praze problémy.