metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 14 °C

Neděle, 17. listopadu 2019. Den boje za svobodu a demokracii.
Autobusové nádraží Holešovice
Dalších 25 fotografií v galerii
Autobusové nádraží Holešovice | foto: wikipedia.orgMetro.cz

Autobusy končí na periferii, autobusovému nádraží v Holešovicím zvoní hrana

21. dubna 2015  5:45 Robert Oppelt
Už dva týdny jezdí méně spojů na autobusové nádraží u­ stanice metra Nádraží Holešovice a ­stále více jich končí a­ bude končit mimo centrum města, u stanic metra trasy C Ládví a ­Letňany.

Ládví a Letňany

Autobusů ze severu zajíždí do centra méně. Autobusové nádraží za pár let zřejmě skončí úplně.

  • Autobusy budou končit v Letňanech a na Ládví. Postupně se přesunou všechny dálkové i příměstské linky.
  • Důvodem je mimo jiné otevření tunelu Blanka, které zkomplikuje provoz v ulici V Holešovičkách. Cestující místo čekání v kolonách budou moct jet do centra metrem.
  • Podle Ropidu i ušetří – cesta je rychlejší a za cestu na okraj Prahy zaplatí méně.

„Očekáváme, že do Holešovic bude do budoucna zajíždět stále méně spojů,“ potvrzuje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. Holešovické nádraží tak čeká osud, který postihl jiná autobusová nádraží v centru metropole.

Příkladem může být třeba nejstarší autobusové nádraží na Pankráci, které fungovalo do roku 1988. Jeho funkci převzalo nové nádraží u stanice metra Roztyly, více na periferii metropole. Na jeho místě dnes na Pankráci stojí nové kancelářské budovy.

Čeká podobný osud i Holešovice? O budoucnosti areálu zatím není rozhodnuto. Podle platného územního plánu musí místo sloužit infrastruktuře a na jeho budoucí využití zatím neexistuje žádný projekt.

Takhle by se mohlo proměnit okolí nádraží Praha - Bubny.

Takhle by se mohlo proměnit okolí nádraží Praha - Bubny.

„Existuje pouze nezávazná studie na přestavbu sousedních Bubnů, ta počítá s tím, že na místě by vznikla smíšená zástavba, tedy byty a kanceláře,“ říká Adam Švejda z ­Institutu plánování a rozvoje Prahy.

Vše ale může změnit nový metropolitní územní plán, který by měl začít platit za několik let, tedy v době, kdy do Holešovic přestanou jezdit poslední dálkové i příměstské linky.

„K budoucí případné zástavbě je potřeba přistupovat citlivě, už jen proto, že Praha­7 má velkou neobsazenost kanceláří, pro bytovou výstavbu v okolí nádraží platí zase hlukové limity,“ říká zástupce starosty Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Komentáře

Hlavní zprávy

Jsem pankáč perfekcionista, říká Anna K.

Anna K.
vydáno 16. listopadu 2019  7:21

V době vydání tohoto rozhovoru je Anna K. právě v polovině svého předvánočního turné. Hudba je v jejím životě stále hlavním hnacím motorem, ale kromě ní...  celý článek

Svou práci musíme podávat líp, říká primátor

Start „stavby“ metra D
vydáno 15. listopadu 2019  18:02

Zkvalitnění pražské dopravy, řešení dostupnosti bydlení a digitalizace úřadu. To jsou podle Zdeňka Hřiba tři základní sliby, které se mu během jeho...  celý článek

Akce připomínající sametovou revoluci pokračují i po 17. listopadu

Praha 1989
vydáno 15. listopadu 2019  15:14

Pokud o víkendu nestihnete zajít na některou z akcí připomínající třicet let od sametové revoluce nebo ještě toužíte jít na další, budete mít možnost je...  celý článek

Benzin teče i v kině. Závodnické filmy baví diváky již od šedesátých let

Matt Damon
vydáno 15. listopadu 2019  10:29

Závratná rychlost, adrenalin kolující v žilách, nezkrotná touha po vítězství. To jsou obvyklé ingredience, které na plátnech kin neodmyslitelně patří k...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám