metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 6 °C

Sobota 20. dubna 2024. Svátek má Marcela

Barevných tramvají je v metropoli čím dál víc

  12:58
Oranžová Mazačka či dvě černé Vymlouvačky a od minulého týdne i modrá T3 Coupé. Po Praze jezdí čím dál víc tramvají, které nemají běžnou barevnou kombinaci.

Další 1 fotografie v galerii
Celoplošnou reklamu najdete i na starších tramvajích T3 | foto: Anna KettnerováMetro.cz

Největší zastoupení v této skupině netradičních vozů mají tramvaje s celoplošnou reklamou. „Nyní je jich zhruba čtyřicet,“ říká Markéta Fialová z JCDecaux. Tato firma se zaměřuje na venkovní reklamu a řadu let provozuje městský mobiliář v Praze.

Podle Fialové je o celoplošnou reklamu velký zájem. Vůbec nejoblíbenější jsou celopolepy na tramvajích Škoda 14T Porsche. „Reklama se nasazuje v rámci vozoven, z dané vozovny vyjíždí vždy více linek a jízdní řády si určuje dopravní podnik, takže toto si klienti vybírat nemohou,“ upřesňuje Fialová. Polepení reklamy probíhá v režii JCDecaux v depu dopravního podniku. Celá akce trvá zhruba dva až tři dny.

Má-li nějaká firma zájem o tento druh prezentace, musí si připravit statisíce. Například kdyby někdo chtěl mít svou reklamu na voze 14T Porsche, musí zaplatit 260 tisíc korun za tisk, 220 tisíc za instalaci a 300 tisíc za půlroční pronájem tramvaje. Reklama na starších vozech je o něco levnější. Například náklady na tisk na vůz T3 vyjdou na 242 tisíc korun.

Po Praze jezdí tramvaje, které jsou reklamou na pivo, kávu, nanuky či cestovní kancelář. „Většinou jde o posilování povědomí o značce, případně o jejím spojení s pozitivními emocemi,“ říká Jitka Vysekalová, prezidentka České marketingové společnosti, a dodává: „Z výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě vyplývá, že reklamou na dopravních prostředcích ne- jsou lidé zdaleka tak přesyceni jako například reklamou v komerčních televizích. Šedesát procent lidí považuje reklamu na MHD za přiměřenou, nevadí jim.“ 

Jak to vidím já

Tramvaje 14T Porsche jsou pro celovozovou reklamu snad stavěné. Jsou to tramvaje, které v originálním šedém laku vypadají hrozně a reklama jim jen prospívá a rozzáří je. A na tramvajích 15T je to o tom, jak se udělá, některá jim padne, u jiných prosvítají červené detaily a to už není ono, tam hodně záleží na polepu. Nejsem toho názoru, že by tramvaje musely mít jednotný vzhled. Ono když stojíte na zastávce a přijede něco, co jste nečekali, má to jinou barvu, zaujme vás to nebo ne... každopádně si toho ale všimnete a to pak má smysl.

Anna Kettnerová, fotografka a řidička tramvaje

Hlavní zprávy

HBO zhorší kvalitu svým předplatitelům, „levný“ Netflix se brzy chystá k nám a je to hit

Strážce streamu
vydáno 19. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Internetová televize HBO Max, jak ji uživatelé doposud znají, zanikne ve druhé polovině května. Nová služba láká na sportovní balíček. Ceny jsou ale zatím...  celý článek

Ví, že ho fotíte? Snímky vašich ratolestí mohou zneužít pedofilové či vyděrači

vydáno 19. dubna 2024  5:00

Někdo by si mohl myslet, že největším strašákem sociálních sítí jsou falešné účty, které se vyjadřují do komentářů pod příspěvky a píšou hejty se záměrem...  celý článek

Biker Michal Maroši se divákům otevře v dokumentu Ten, co slaví každý den

vydáno 18. dubna 2024  12:00

Vrcholových sportovců je nepočítaně, ale jen pár z nich může říct, že o nich někdo natočil film. Mezi takové nově patří i biker Michal Maroši, který si i...  celý článek

Fanoušci dopravy mají letos žně. V Benešově se opět můžou projet Hurvínkem

vydáno 18. dubna 2024  18:05

Pražské metro zahájilo provoz 9. května 1974. Výročí si dopravní podnik připomíná po celý rok. Kromě programu spojeného s oslavami padesáti let podzemky...  celý článek