metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 8 °C

Pondělí, 24. února 2020. Svátek má Matěj.
Barrandovský most
Větší foto
Barrandovský most | foto: Lovecz - Wikimedia Commons

Barrandovský most chtějí opravovat letos

10. února 2020  12:32 Filip Jaroševský Metro.cz
O osudu mostu spojujícího čtvrtou a pátou městskou část rozhodnou již zítra odborníci.

Pustit se do opravy Barrandovského mostu nesprávně znamená politickou sebevraždu. Tohle tvrzení koluje v magistrátních kuloárech již hezkých pár let. Je totiž jasné, že při plném uzavření 350 metrů dlouhého přemostění spojujícího nejen Prahu 4 a Prahu 5, ale také části Městského okruhu, pravděpodobně zkolabuje doprava v půlce metropole.

Podle technické správy komunikací (TSK) je však nutné spustit práce již ve druhé polovině letošního roku. „Zítra se bude na výboru pro dopravu zastupitelstva projednávat náš materiál, který zahrnuje detailnější plán prací. Projekt celkové rekonstrukce dalších částí mostu bude dokončen v roce 2021,“ říká mluvčí TSK Barbora Lišková.

Barrandovský most

  • Silniční most přes Vltavu je coby součást Městského okruhu jednou z nejvytíženějších komunikací v Česku. Most svírá s korytem Vltavy ostrý úhel 53° a celkem jej tvoří osm jízdních pruhů.
  • Most tvoří dvě samostatné nosné konstrukce se společnou spodní stavbou. Oba mosty byly vybudovány mezi léty 1978–1988 a levý, jižněji položený, byl zprovozněn v roce 1983. Délka přemostění je proměnná, ve střednici je to 343,7 metru.
  • Oprava vyžaduje sejmutí kompletního příslušenství včetně betonových svodidel a říms, celkovou výměnu mostního svršku s novou izolací a výměnou odvodnění, kompletní výměnu povrchu vozovek a chodníků, úpravu osvětlení a přeložek inženýrských sítí. Proběhne sanace pláště.

Z materiálu, který má k dispozici i deník Metro, vyplývá, že je na tom takzvaný Barranďák o něco hůř, než se předpokládalo. Brzy by totiž nemusel 144 tisíc aut, která po něm podle TSK denně projíždějí, unést. Pracovníci TSK jsou však realisté, a tak mají již vymyšleno, jak by šlo práce skloubit se zachováním alespoň částečného provozu.

Vše bude záležet na tom, jak se k celé věci postaví dopravní výbor. „Po zkušenostech z kompletní opravy Nuselského mostu bude stavební činnost rozdělena do etap a rozloží se do více let za účelem minimalizace dopravních omezení. Zachování průjezdnosti bude vždy minimálně 2+2 jízdní pruhy v obou směrech. Práce mají probíhat v letech 2020 a 2021 na spodní stavbě a některých rampách, podle předpokladu bez větších omezení. Práce na vrchní stavbě s omezením dopravy začnou zřejmě na jaře 2022,“ vysvětluje Lišková.

Technicky jde o mosty dva. Každý má svou nosnou konstrukci, na každé se dá pracovat zvlášť. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Jen tak něco mě nepoloží, říká Vlastina Kounická Svátková

Vlastina Kounická Svátková
vydáno 24. února 2020  15:25

Herečka, spisovatelka, influencerka, módní návrhářka, matka, manželka… To je Vlastina Kounická Svátková. Nově také objíždí školy v rámci vzdělávacího...  celý článek

Převzali jsme vaše dodávky energií, matou energošmejdi

Ilustrační snímek
vydáno 24. února 2020  5:37

Na zájezdy už šmejdi nelákají. Přibývá nabídek na „levnější“ elektřinu nebo plyn.  celý článek

Takovej normální kus plechu

Když vezmete za kliku do vstupní chodby firmy Kovap, zavane na vás minulost.
vydáno 23. února 2020  5:56

Jsou hračky, které přežijí generace. Hráli si s nimi dědečkové a dnes udělají radost jejich vnukům i pravnukům. Schválně používám mužský rod. Protože...  celý článek

Vím, že jsem často za hranou, říká Přemek Forejt

Přemek Forejt
vydáno 22. února 2020  5:31

Nad hosty jeho restaurantu čas od času prolétnou motýli a jemu samotnému hlavou nápady, které ho vynesly na vrchol české moderní gastronomie.   celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám