metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 4 °C

Pondělí 28. listopadu 2022. Svátek má René

Větší foto
Barrandovský most | foto: Lovecz - Wikimedia Commons

Barrandovský most chtějí opravovat letos

  12:32
O osudu mostu spojujícího čtvrtou a pátou městskou část rozhodnou již zítra odborníci.

Pustit se do opravy Barrandovského mostu nesprávně znamená politickou sebevraždu. Tohle tvrzení koluje v magistrátních kuloárech již hezkých pár let. Je totiž jasné, že při plném uzavření 350 metrů dlouhého přemostění spojujícího nejen Prahu 4 a Prahu 5, ale také části Městského okruhu, pravděpodobně zkolabuje doprava v půlce metropole.

Podle technické správy komunikací (TSK) je však nutné spustit práce již ve druhé polovině letošního roku. „Zítra se bude na výboru pro dopravu zastupitelstva projednávat náš materiál, který zahrnuje detailnější plán prací. Projekt celkové rekonstrukce dalších částí mostu bude dokončen v roce 2021,“ říká mluvčí TSK Barbora Lišková.

Barrandovský most

  • Silniční most přes Vltavu je coby součást Městského okruhu jednou z nejvytíženějších komunikací v Česku. Most svírá s korytem Vltavy ostrý úhel 53° a celkem jej tvoří osm jízdních pruhů.
  • Most tvoří dvě samostatné nosné konstrukce se společnou spodní stavbou. Oba mosty byly vybudovány mezi léty 1978–1988 a levý, jižněji položený, byl zprovozněn v roce 1983. Délka přemostění je proměnná, ve střednici je to 343,7 metru.
  • Oprava vyžaduje sejmutí kompletního příslušenství včetně betonových svodidel a říms, celkovou výměnu mostního svršku s novou izolací a výměnou odvodnění, kompletní výměnu povrchu vozovek a chodníků, úpravu osvětlení a přeložek inženýrských sítí. Proběhne sanace pláště.

Z materiálu, který má k dispozici i deník Metro, vyplývá, že je na tom takzvaný Barranďák o něco hůř, než se předpokládalo. Brzy by totiž nemusel 144 tisíc aut, která po něm podle TSK denně projíždějí, unést. Pracovníci TSK jsou však realisté, a tak mají již vymyšleno, jak by šlo práce skloubit se zachováním alespoň částečného provozu.

Vše bude záležet na tom, jak se k celé věci postaví dopravní výbor. „Po zkušenostech z kompletní opravy Nuselského mostu bude stavební činnost rozdělena do etap a rozloží se do více let za účelem minimalizace dopravních omezení. Zachování průjezdnosti bude vždy minimálně 2+2 jízdní pruhy v obou směrech. Práce mají probíhat v letech 2020 a 2021 na spodní stavbě a některých rampách, podle předpokladu bez větších omezení. Práce na vrchní stavbě s omezením dopravy začnou zřejmě na jaře 2022,“ vysvětluje Lišková.

Technicky jde o mosty dva. Každý má svou nosnou konstrukci, na každé se dá pracovat zvlášť. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Občas se objeví dílo, které ještě nemáme, říká v rozhovoru pro deník Metro vnuk Josefa Lady

vydáno 28. listopadu 2022  11:15

Zasněžené kopce, vesničky a děti v beranicích. To jsou typicky ladovské Vánoce, které letos můžete zažít i v pražském Centru Černý Most – celá výzdoba se...  celý článek

Pražané stárnou. Pomoct má i nové centrum sociálních a zdravotních služeb na Vinohradech

vydáno 28. listopadu 2022  4:50

Na území hlavního města nastálo žije více než tři sta tisíc důchodců, tedy podle statistik asi čtvrtina populace. Center pro seniory se však v Praze...  celý článek

Najdou se veselé espézetky i u pražských dopravců? Rebel je zatím pouze jeden

vydáno 27. listopadu 2022  10:12

Hanlivé texty na registrační značky autobusů nepatří. I přesto by se tam mohly zcela legálně objevovat.  celý článek

Neúspornost. Správce lamp nakoupí elektřinu raději sám, bude ji i vyrábět

vydáno 27. listopadu 2022  7:58

Lampy se sodíkovými výbojkami či LED zdroji společně po celé metropoli spotřebují zhruba padesát čtyři gigawattů ročně.  celý článek