metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 5 °C

Úterý, 10. prosince 2019. Svátek má Julie.
Eskalátorový tunel je osazen 42 obrazovkami.
Eskalátory ve stanici metra Národní třída jsou osazené 42 digitálními reklamními panely. | foto: JCDecaux

BigBoard nabízí DPP za reklamu v metru 100 milionů ročně. O polovinu víc, než dostává nyní

16. ledna 2015  16:18 ČTK
Společnost BigBoard nabídla pražskému dopravnímu podniku smlouvu na provozování reklamy v MHD. Podnik by ročně vydělal 100 milionů korun,“ uvedl předseda představenstva BigBoard Richard Fuxa. Mluvčí DPP Jiří Štábl existenci nabídky potvrdil. Vedení městské firmy se jí bude zabývat. Nadále však vyjednává o úpravě současné smlouvy s firmou Rencar, která je jako součást francouzské JCDecaux konkurentem BigBoardu.

„Jako silný hráč na reklamním trhu jsme se rozhodli obrátit se na dopravní podnik s vážnou nabídkou a pokud to management dopravního podniku myslí se zvyšováním profitability vážně, nemůže naši nabídku přehlédnout,“ řekl Fuxa. „Říci, jak budeme s nabídkou dále nakládat, je v tuto chvíli velmi předčasné,“ reagoval Štábl.

Podnik na reklamě vydělává zhruba 50 milionů

Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš minulý týden připustil, že letitá smlouva s Rencar není pro podnik výhodná. „Budeme vyjednávat o lepších podmínkách u stávající smlouvy, nicméně zvažujeme všechny, tedy i další možnosti,“ řekl dnes mluvčí. Podnik ze spolupráce s Rencar ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně.

Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem firma Europlakat, která je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři. Boj mezi firmou BigBoard a konkurenční JCDecaux se naplno rozhořel před loňskými komunálními volbami v souvislosti s pražskými stavebními předpisy.

Spolupráce má trvat do roku 2031

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B. Podle některých informací není vyloučeno, že by JCDecaux mohla od dopravního podniku získat i smlouvu na světelné vitríny v metru, jejichž provoz dosud zajišťovala firma euroAWK.

Komentáře

Hlavní zprávy

Bude nám stačit patnáct tisíc korun, myslí si příští penzisti

Ilustrační snímek
vydáno 10. prosince 2019  12:46

Navrhovanou minimální mzdu nepovažují Češi za důstojnou. Většinu ale čeká důchod právě této výše.  celý článek

Parkoviště P+R bývají plná i zbytečná

Stanice bude během rekonstrukce v provozu, uzavřena bude pouze během dvou...
vydáno 10. prosince 2019  10:26

V Braníku a Běchovicích za pár dní otevřou 179 parkovacích míst pro přespolní.  celý článek

Vlasov o zásahu v Praze pochyboval

Generál Andrej Andrejevič Vlasov
vydáno 10. prosince 2019  5:49

Zastupitelé pražských Řeporyjí budou o pomníku vlasovcům jednat dnes večer. Kdo byl generál Vlasov? Kdo vlasovci? Kde jsou v Praze pohřbeni? „Není pravda,...  celý článek

Střed světa (možná) najdete taky uprostřed Železných hor

Výhled od zříceniny hradu Oheb na sečskou přehradu
vydáno 9. prosince 2019  16:46

Hory plné železných rud jsou ale plné i temné historie a neméně úžasných scenerií.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám