metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 11 °C

Pondělí, 17. února 2020. Svátek má Miloslava.
Madeira
Větší foto
Madeira | foto: CK Invia

Češi začínají dovolenou nakupovat po německu

26. ledna 2020  5:28 Pavel Hrabica Metro.cz
Bulharsko, Řecko, Egypt, Tunisko, Turecko. To jsou jen namátkou destinace, kde už mají čeští zákazníci zaplacené pobyty. First moment vzali útokem.

Peněz je mezi lidmi hodně, chtějí si za ně užít. To vám povědí v každé cestovce. V televizi teď běží jedna reklama na first minute za druhou. Je to ale jen vyvrcholení již běžících nákupů.

„V porovnání s loňskem je zájem vyšší o sedmdesát procent,“ pochvaluje si Petr Kostka, obchodní ředitel Exim Tours. Momentálně letí Egypt, následuje Tunisko, Turecko a Řecko. „Lidé nakupují zájezdy už od podzimu, stále častěji registrujeme, že si pobyty kupují přátelé i víc rodin najednou, chtějí pokoje vedle sebe,“ řekl deníku Metro Kostka. Exim Tours podle Kostky vyprodal už přes třicet procent letních dovolených.

Také v CK Fischer registrují větším zájem o first minute. „Letos je asi o deset procent vyšší než loni, dovolenou si koupily desetitisíce klientů. První zájezdy na léto se ale začaly prodávat ještě během letních měsíců roku loňského,“ říká Jan Bezděk, mluvčí CK Fischer. Podle něho začínáme kopírovat německý model nákupů. Naši západní sousedé si dovolenou totiž pořizují s výrazným časovým předstihem. Češi zjišťují, že se pozdním nákupem připravují o lepší hotely, lépe orientované pokoje i zajímavější destinace. Na špici zájmu je podle Bezděka Turecko, následuje Mallorca, Rhodos a Kréta. „Mezi klienty převažují rodiny s dětmi, využívají nejrůznější slevy na pobyt i letenky,“ doplňuje Bezděk.

Spokojení s prodeji jsou i v cestovní kanceláři Blue Style, kde vyskočily prodeje ve first minute o 20 procent. „Z pohledu destinací evidujeme zvýšený zájem o všechny letní regiony, které máme v nabídce,“ uvedla Jana Ondrejechová, mluvčí Blue Style. „Na letošní rok si klienti nejvíce kupují zájezdy do Řecka, Egypta, Tuniska, Turecka a také Bulharska. Zvýšený zájem vidíme i v případě Itálie a Spojených arabských emirátů,“ uvádí Ondrejechová.

O deset procent v porovnání s loňskými „předčasnými“ nákupy dovolených si polepšila také cestovní agentura Invia, která se zabývá prodejem zájezdů jiných cestovních kanceláří a specializuje se na prodej přes internet. Zájem je především o dražší pobyty. „Přes čtyřicet procent všech prodejů, pokud jde o kategorie hotelů, představují ty čtyřhvězdičkové,“ uvedla pro deník Metro Andrea Řezníčková, mluvčí Invie.

Zájem o luxus dokládají také statistiky cestovní kanceláře Fischer. „Klienti vyžadují na dovolené kvalitní služby, nejčastěji proto volí čtyř- a pětihvězdičkové hotely,“ říká Jan Bezděk.

Komentáře

Hlavní zprávy

Fine dining bez rukaviček

Lukáš Hejlík
vydáno 17. února 2020  15:30

Za poslední roky vyzkoušel stovky hospod. Podle svých slov v nich projedl přes milion a půl korun. A vytvořil unikátní gastromapu, kterou má v mobilu více...  celý článek

Zdevastovaná panna po letech přitahuje lidi

Beuronská mozaika – prodej každé kostičky pomůže.
vydáno 17. února 2020  5:55

Přes prodej sklíček v mozaice nadšenci zachraňují nenápadnou stavbu.  celý článek

Devítky nesou štěstí, lidé na ně při svatbách dají. Ale dvojka je pro snoubence běžné číslo

Ilustrační snímek
vydáno 16. února 2020  6:09

Valentýnský svátek jako jedinečná příležitost ke sňatku? V den zamilovaných se Češi do chomoutu nehrnou. „Na Valentýna nemáme nahlášenou žádnou svatbu,“...  celý článek

Spím už jen pět hodin denně, říká členka projektu Tatra kolem světa 2

Kateřina Božková je důležitou součástí týmu.
vydáno 14. února 2020  14:52

Společně s Markem Havlíčkem a Petrem Holečkem založila spolek CzechOverland, pod který spadá projekt Tatra kolem světa 2. Právě tím poslední týdny a...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám