metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 10 °C

Čtvrtek 18. dubna 2024. Svátek má Valérie

Cyklisty odradila suť i policejní hlídky. Barrandovský most skoro nepodjíždějí

  12:39
Kvůli opravě dopravní tepny je až do konce srpna uzavřena také frekventovaná cyklostezka. Kolařům a chodcům brání ve vstupu „děravé“ zátarasy.

Další 2 fotografie v galerii
Typický nešvar prvního týdne. Cyklisté se prosmýkli kolem a „frčeli“ si to dál po stezce. | foto: Metro

„Klidně to, kluci, projeďte. Teď tam zrovna nic nepadá. Ale bacha na policajty, ráno tu hlídkovali.“ Radu nám včera dopoledne udělil chodec, kterého jsme potkali na cyklostezce A1 kousek od Barrandovského mostu. Rekonstrukce dopravní tepny totiž nemotivuje k hledání objízdných tras pouze řidiče aut. Kvůli bourání jedné z ramp je až do 31. srpna částečně zatarasena také využívaná cyklotrasa na levé straně Vltavy.

Cyklistická agrese
Podle postřehů čtenářů deníku Metro si někteří Pražané se zátarasy nedělají příliš velké starosti a skrz staveniště jezdí. Situaci jsme se proto vydali ověřit. Zábranou si během času, který jsme strávili u mostu, netroufl projet či projít nikdo.

„V prvních dnech tu problém s lidmi, kteří pronikali za zákazové značky, a především zátarasy, rozhodně byl. Naštěstí se nám ale tento nešvar podařilo vymýtit, a to díky několika faktorům. Pomohly pravidelné hlídky strážníků a v neposlední řadě také lepší značení v širším perimetru,“ říká pro deník Metro Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací (TSK), jež opravu mostu provádí.

Cesta na levé straně Vltavy je nepřístupná kvůli bezpečnosti. V rámci oprav mostu se totiž odstraňuje mostní objekt, který tvoří součást Strakonické rampy. „Cyklisté musí už v Malé Chuchli do ulice Podjezd, kde se napojí na Zbraslavskou. Dále náhradní cesta vede na Barrandovský most a severní stranu chodníku mostu. To se ale některým nechtělo a byli kvůli tomu dokonce agresivní na strážníky i dělníky,“ dodává pro deník Metro Lišková.

Zátaras je nyní širší. Místo obcházení si ho lidé rozebrali.

V prvních dnech zákazu, zhruba před třemi týdny, to podle TSK vypadalo na uzavřené cyklostezce poněkud „punkově“. Jak dokazují i některé fotografie od čtenářů, lidé jednoduše značky ignorovali a plechové zátarasy si odšoupávali stranou. Na místě proto nějaký čas nepřetržitě hlídkovali pražští strážníci. Ti potenciální hříšníky raději rovnou otáčeli nazpátek. Když pak začaly ve vzduchu lítat drobné kousky suti, potenciální narušitelé se dovtípili už zdálky, že pod mostem bezpečná cesta nevede.

„Hlídky strážníků na místech s uzávěrou cyklisty a chodce upozorňovaly. Zároveň poskytovaly informace o objízdné trase. Nyní místa ve zvýšené míře monitorujeme. Zatím nebylo nutné cyklisty pokutovat,“ doplňuje mluvčí pražských strážníků Irena Seifertová.

Značky už v Hlubočepech
K zavřenému podjezdu Barrandovského mostu jsme se vydali od Smíchova. To, že vjíždíme do slepé uličky, jsme se z přenosné značky a přelepené směrovky dozvěděli už u ústí z ulice Hlubočepská kousek od tramvajové zastávky Hlubočepy. Na fakt, že stezka za chvíli končí, jsme byli technicky vzato upozorněni předem celkem třikrát. Od odbočení doprava směrem k mostu nás odrazovala ještě jedna přelepená směrovka. Podle značek šlo plynule projet pouze směrem na sever od mostu.

„Značení jsme se snažili pokud možno co nejvíce zjednodušit a také je posunout co nejdál od zátarasu. Aby lidé o tom, že neprojdou či neprojedou, věděli co možná nejdříve. A třeba je to namotivovalo zkusit například přívoz. A pochopitelně i stezku na druhé straně mostu,“ míní mluvčí TSK.

Vyšlapaná cestička v trávě hovoří za vše. Zkratky zkrátka táhnou.

Dírou v plotě
Jak jsme se na místě přesvědčili také my, projít skrze přenosné zátarasy je na obou stranách možné poměrně snadno. V prvních dnech cyklisté a chodci plot obcházeli, Technická správa komunikací ho proto rozšířila. Opatření ale nezafungovalo a lidé zábranu částečně rozebrali a chodí jejím středem. Pošlapaná tráva je toho důkazem. Že zákaz občas někdo poruší, nám následně potvrdili i dělníci, kteří na rekonstrukci mostu pracují.

Cyklisté nerespektovali zákazy při opravách již v minulosti. Po pádu trojské lávky před čtyřmi lety byly v následujících letech s přestávkami na řadu měsíců uzavřeny lávky na železničním mostě na Výtoni. Lidem se ale delší cestou nechtělo, a tak kovové zátarasy rovněž překonávali. Strach o bezpečnost Pražanů po pádu trojské lávky omezil provoz i na můstku v Radotíně. Neuzavřel se ale úplně. Místo toho sem dělníci umístili značku, která nařizovala, aby na most vstupovali chodci jednotlivě. Radotínská lávka se v současnosti vyměňuje za modernější variantu.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Při hezkém počasí jsou dlahy na úrazovce denní chléb. Napilno mají nemocnice u cyklostezek

vydáno 17. dubna 2024  14:52

Prim hraje v těchto dnech venku spíš aprílové počasí. Kolařská sezona ale už vypukla naplno. Napilno mají prodejny, servisy i lékaři. S teplým počasím už...  celý článek

Potravina budoucnosti? Čeští vědci vylepšují jedlý hmyz. Krmí ho mrkví a špenátem

vydáno 17. dubna 2024  10:59

Červi, fuj. Takto asi vypadají reakce některých Čechů, když vidí na nejrůznějších food festivalech stánky s jedlým hmyzem. I když se může zdát, že Češi...  celý článek

Den, kdy se do Československa vplížila šedivá a nehybná normalizace

vydáno 17. dubna 2024  5:30

Před 55 lety nahradil Alexandra Dubčeka všehoschopný Gustáv Husák. Socialismus s lidskou tváří vystřídal socialismus s husí kůží. Život v Československu...  celý článek

Rozjíždějí mejdany v metru. Někdy se cestující zapojí, jindy je ve vagonu trapné „ticho“

vydáno 16. dubna 2024  16:10

Radek Lembacher dělá marketing, Vašek Komárek zase pracuje na Rádiu Impuls. Jejich společnou vášní je karaoke. Pro veřejnost ho pořádají v Elpíčku na...  celý článek