Do ulic hlavního města se začátkem tohoto měsíce rozjely vozy pražského dopravního podniku s kníry. Dopravce je již popáté za sebou jedním ze třinácti dopravců v jedenácti českých městech, kteří se zapojili do světové osvěty za mužské zdraví.
„Kníry v Praze narostly dvaceti tramvajím typu 15T a dvaceti autobusům SOR. Nejen fanoušci MHD tedy mají co fotit,“ říká pro deník Metro mluvčí podniku Aneta Řehková. Podle mnohých ale letos probíhá v hlavním městě osvěta o této preventivní akci o něco méně „hlasitěji“, než tomu bylo v minulosti. A to i přesto, že je oknírovaných vozů v Praze každý rok víc. Začínalo se na patnácti busech a stejném množství tramvají.
„Snažíme se o osvětu stejně jako v předchozích letech,“ komentuje pro Metro Řehková a dodává, že jsou například ve vozech vyvěšené informace s odkazem na web dopravního podniku, kde je vše vypsané.
Vyfoť vousy a vyhraj suvenýr
Až zde se například neznalí zájemci dozvědí, že právě knír je symbolem Movemberu, jehož cílem je upozornit na důležitost prevence v oblasti mužského zdraví. „Mezi našimi řidiči výrazně převažují muži, takže informace o mužském zdraví sdílíme nejen s veřejností, ale dostanou se také do našich zaměstnaneckých časopisů nebo na nástěnky ve vozovnách,“ vysvětluje smysl a důležitost akce předseda Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR) Tomáš Pelikán a vysvětluje, že se informace u některých dopravců objevují také na letácích nebo LCD obrazovkách uvnitř vozů. Využívají samozřejmě také své sociální sítě.
„Zapojit se můžete i vy. Nažhavte foťáky a vyrazte vyfotit nějaké to kníraté vozidlo MHD. Fotku dejte do komentářů pod tematický post na Facebooku SDP ČR. A to je vše. Tři autory, které vybere komise, odměníme krásnými movemberovskými upomínkovými předměty. Soutěž ukončíme 30. listopadu,“ doplňuje tiskový odbor sdružení dopravních podniků.
Nejkrásnější liberecký knírek
V Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou pořádají soutěž o nejlepší knír mezi zaměstnanci, Plzeňské městské dopravní podniky stejně jako loni uspořádají finanční sbírku. Do osvětové kampaně se zapojuje řada dopravních podniků i daleko za tuzemskými hranicemi. Česká republika jako taková tak činí prostřednictvím Nadačního fondu Muži proti rakovině, který vznikl v roce 2012. Ten se snaží zlepšit povědomí o nutnosti preventivních prohlídek mužských pohlavních orgánů. Fond podporuje výzkumné projekty a rozvoj léčby urologických nádorů, šíří osvětu v této oblasti a pomáhá získat finanční zdroje.
Movember 2022
|