Další možností je rámeček se vzkazem či malůvkou rovnou sdílet na sociálních sítích. Cílem redakce je, aby čtenáři chápali i tištěný deník Metro jako živý organismus, který mohou svým přičiněním ovlivnit a který podrobně může popsat to, co je zajímá. A zároveň se při jeho čtení bavili a hráli si.
„Chceme využít módní vlny, která nyní postihla Instagram, a prostřednictvím této sociální sítě více zapojit naši čtenářskou obec do tvorby obsahu novin. Lidé rádi fotí a sdílí svoje postřehy a příběhy. Máme dobré zkušenosti s letitou rubrikou Metrohlídač, kam nám lidé posílají postřehy zejména z Prahy a v případě otištění fotky jsou honorováni. Na téma tohoto fenoménu dokonce vznikla už i bakalářská práce,“ uvedl Petr Holeček, šéfredaktor deníku Metro.
Na instagramovém profilu @mojemetro redakce zveřejňuje střípky ze své každodenní práce, nechává nahlédnout do zákulisí reportáží, rozhovorů a dalších zajímavých akcí. Čtenáři se mohou dozvědět i to, co je čeká v nejbližších dnech, nebo se zapojit do různých fotohádanek a dalších tematických výzev a soutěží.
„Nelze v dnešní době ignorovat fenomén Instagramu. Každý jeho uživatel je v podstatě redaktorem, fotografem a sám sobě vydavatelem. V zahraničí se sociální sítě s novinami propojily už před lety, u nás nastává ta chvíle nyní,“ dodává Petr Holeček s tím, že redakce bude několik týdnů sledovat interaktivitu čtenářů a po vyhodnocení zavede případně další kreativní možnosti, jak dát lidem prostor v „jejich“ deníku Metro.