metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 2 °C

Pondělí, 29. listopadu 2021. Svátek má Zina.

Větší foto
Nový typ koloběžek | foto: re.volt

Do Prahy plují další stovky koloběžek

  10:42
Společnost Lime jedná s městem. Chce do Lítačky.

Vypadá to na souboj žluté a zelené. Společnost Lime, která v metropoli provozuje koloběžky, bude mít totiž v ulicích konkurenta. Startup re.volt, v jehož žlutých barvách už jezdí sdílená auta a motorky, nasadí koncem ledna do pražských ulic stovky koloběžek. „Nyní máme sto padesát kusů na skladě, tři sta, které připlouvají k Evropě, a pět set čtyřicet ve výrobě,“ říká pro deník Metro Pavel Kuchta, spoluzakladatel a generální ředitel re.volt. Celkem chce firma letos v Praze nasadit 2000 koloběžek.

Původně carsharingový startup se chystá elektrovozítka nasadit do ulic v době, kdy Praha 1 chystá jejich omezení. Městská část zavede zákaz vjezdu elektrických koloběžek a dalších strojů do pěších zón v centru. Opatření má začít platit na začátku turistické sezony.

Firma re.volt o plánovaném omezení ví. „Vyvíjíme aktivitu ze své strany a nečekáme, až začnou hasit požáry městské části. Již nyní máme několik návrhů, jak umíme pomoci. Zkrátka chceme se aktivně podílet na zlepšování této situace, ale rozhodně nebude lehké napravit současnou reputaci koloběžek,“ slibuje Kuchta.

Nové žluté koloběžky se budou od zelených „limetek“ lišit v několika technických detailech. „Mají větší bezdušová desetipalcová kola, bytelnou konstrukci složenou ze čtyř hlavních dílů, které lze snadno opravit nebo vyměnit. Také mají zvonek a držák na telefon. Ten jistě řada lidí ocení,“ jmenuje některé technické údaje Kuchta.

Firma také rozjela výzvu Kup koloběžku a vydělávej. Lidé tak mají možnost zakoupit elektrické vozítko a vydělávat na jeho provozu.

S novinkami přišla v lednu také společnost Lime. Ta představila nový tarif. Cena týdenního předplatného je stanovena na 149 korun a uživatel za ni může koloběžky po dobu sedmi dnů bezplatně odemykat a platit jen za projeté minuty. „Běžná cena odemčení koloběžky je 25 korun, takže náklady za pořízení předplatného se při dvou jízdách denně vrátí již během prvních tří dnů,“ komentuje novinku mediální zástupce firmy Michal Marek. „Naším cílem je zvýhodnit nejaktivnější uživatele,“ říká Ondřej Široký, provozní manažer společnosti Lime. „Aktuálně s městem pracujeme také na způsobu, jak službu zaintegrovat do systému Lítačky. Pro místní obyvatele by tak služba byla zase o něco výhodnější,“ dodává.

Magistrát však o spolupráci s provozovatelem mluví zatím opatrně. „Lime musí nejdřív splnit podmínky bezpečného a ohleduplného fungování vůči chodcům a veřejnému prostoru, které od města obdrželo. Pak budeme dále jednat o prohloubení potenciální spolupráce,“ uvedl pro iDNES.cz náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Někomu stačí železo doplnit krvavým steakem nebo sýrem

vydáno 29. listopadu 2021  10:55

Když je málo kovů, stojí třeba výroba aut a dalších věcí. Jejich nedostatek trápí také zdravotníky. Mnozí lidé mají v těle nedostatek železa.  celý článek

Tady žádné domy nebudou. Paví vrch nezastaví kvůli dubům

vydáno 28. listopadu 2021  11:34

Stavět? Nestavět? Odolávat je pro městské části někdy nesnadné. Za poslední půlrok dala Praha 5 několikrát stopku výstavbě v zeleni.  celý článek

„Hadí směs je tajná, hlídáme si složení jako recept becherovky“

vydáno 28. listopadu 2021  8:24

Český sklářský design má novou značku. Anna Jožová a Vlastimil Šenkýř, spolužáci z pražské UMPRUM, si řekli, že společné nápady zrealizují ve společné...  celý článek

„Většinu bytů kupujeme pro sebe. Virus mění trh“

vydáno 27. listopadu 2021  7:26

Činnost developerské firmy Sekyra Group sahá daleko za hranice hlavního města. U budoucí pražské čtvrti Smíchov City v páté městské části stavějí a budou...  celý článek

Vaše fotky z Prahy