Přípravy na blížící se krizi
V pátek 13. září se vedení společnosti sešlo k mimořádné schůzce. Prognózy odborníků signalizovaly mimořádné záplavy, a vedení proto začalo rychle jednat. Cílem bylo přesunout klíčové vybavení i zásoby do bezpečnějších prostor a minimalizovat tak případné škody. Zaměstnanci firmy ABEL se semkli a během několika hodin přestěhovali nezbytné vybavení do bezpečí. Tento okamžik byl prvním krokem strategie, která měla zmírnit hrozivé dopady nadcházející katastrofy.
A pak přišla vodní zkáza…
Více než stoletá ničivá povodeň zasáhla Opavu a kompletně zničila spodní patro firmy ABEL. Výroba i administrativní zázemí ve spodním patře byly zaplaveny do výšky 2 metrů, což vedlo k dočasnému přerušení provozu i expedice. „Vrátíme se ještě silnější,“ slíbil Tomáš Mačuga, když popisoval situaci a další kroky. „Díky včasnému zásahu a neuvěřitelnému nasazení našich kolegů jsme dokázali vystěhovat všechny důležité komponenty pro výrobu ještě před příchodem nejhorší vlny,“ uvedl Tomáš Mačuga s vděčností. Zaměstnanci tak předvedli opravdový zázrak – během několika hodin se jim podařilo přemístit zásadní vybavení, čímž zabránili ještě větším ztrátám.
Přesto po sobě povodeň zanechala zkázu, avšak s ní i nové výzvy. Firma přestěhovala výrobu a expedici do druhé opavské haly a začala s přípravami na rychlou obnovu provozu, aby se co nejdříve mohla vrátit k normálnímu chodu.
Odhodlání + fungující tým = včas obnovený provoz
Pro firmu ABEL nastala fáze úklidu a příprav na znovuotevření. Zaměstnanci se pustili do práce a za několik dní dokázali chod ABELu znovu nastartovat. „Zvládli jsme povodeň díky přípravě a nasazení našeho týmu,“ říká Tomáš Mačuga s hrdostí. Díky preventivním opatřením, která vedení firmy přijalo na základě varování odborníků, byla firma ABEL schopna obnovit výrobu během jediného týdne. Zaměstnanci napnuli své síly a během pár dní spustili provoz i expedici v nové hale.
Společnost také nalezla nové prostory pro administrativu i prodejnu, která znovu vítá zákazníky. „Naše zákazníky bych chtěl ubezpečit, že se opět plně věnujeme jejich objednávkám a vše běží v obvyklé kvalitě, na kterou jsou u ABELu zvyklí. Děkuji jim za jejich trpělivost a našim zaměstnancům za neuvěřitelné nasazení,“ uzavírá Tomáš Mačuga.
Nový začátek – příležitost k růstu a modernizaci
Rodinná firma ABEL zvládla jednu z největších výzev ve své historii a krize se stala impulsem k růstu. Společnost plánuje využít této události k důkladné rekonstrukci svého sídla, a to nejen z nutnosti, ale i jako příležitost postavit nový a ještě lepší ABEL. Firma tak povodeň bere nejen jako náročnou zkušenost, ale také jako začátek nové kapitoly. V té se zaměří na další vylepšení svých procesů a služeb.
Povodeň se pro rodinnou firmu stala symbolem odhodlání, které je pro ABEL a jeho zaměstnance charakteristické. Tomáš Mačuga zdůraznil, že krize posílila jak tým, tak celou společnost a dodal: „Naši zákazníci mohou mít jistotu, že jsme odhodláni pokračovat jako spolehlivý partner a dodavatel. Povodeň nás nezastaví a plánujeme ABEL posunout o další krok vpřed.“