metro.cz

Počasí v Praze

-3 °C / -1 °C

Pátek 14. února 2025. Svátek má Valentýn

Beskydské divadlo ožívá novou identitou i projekty pro diváky

Komerční sdělení – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Beskydské divadlo v Novém Jičíně čekají změny, které slibují osvěžení nejen jeho vizuální identity, ale také kulturního programu. Ředitel Jiří Močička představuje nové projekty, od galerie věnované ženské tvorbě po debaty s inspirativními osobnostmi, a nastiňuje plány na rozvoj divadla.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Autor : Miroslav Hodeček

Od února vás čeká změna vizuální identity divadla. Můžete prozradit, co bylo hlavním impulsem pro tuto změnu?

Změna souvisí s vybudováním nové marketingové komunikace divadla s větším apelem na dnes standardní komunikační kanály, jako jsou např. sociální sítě. Naše aktuální logo navíc není dostatečně flexibilní. Proto jsme se rozhodli pro radikální krok k větší dynamice, abychom oslovili nové diváky.

Jaký byl váš přístup k výběru autora nového designu, Jana Bartoně? Co vás na jeho práci zaujalo?

Jan Bartoň je zkušený grafik, který vytvořil vizuální identity měst jako Štramberk či Příbor a také Domu kultury Ostrava. Jeho práce spojuje moderní styl s elegancí. Navíc je rodák z Nového Jičína a k našemu divadlu má blízký vztah.

Nové logo vychází ze středového lustru. Proč zrovna tento prvek?

S Janem Bartoněm jsme se chtěli vyhnout typickým klišé, které jsou charakteristické pro každý divadelní prostor (opona, masky atd.). Hledali jsme prvek, který je v prostoru unikátní a zároveň signifikantní. A ten jsme našli v podobě středového lustru od akademického sochaře J. Boháče, který prochází dvěma patry od hlavního foyer až k šatně pro veřejnost. Je tedy jedním z prvních věcí, které si jako návštěvník divadla všimnete.

V říjnu jste otevřeli nový galerijní prostor Růžový salonek. Co v něm plánujete?

Hlavní motivací pro vznik Galerie Růžový salonek byl nevyužitý prostor, který původně sloužil jako dámský budoár. S kurátorkou Veronikou Hajdyla nás napadlo vytvořit galerii, která by se věnovala ženské tematice a vystavovala by se v ní tvorba převážně současných autorek. Aktuálně chystáme výstavu Lucie Králíkové tvořící pod značkou Efemer a módní návrhářky Terezie Rozálie Kladošové.

Jak důležitá je pro vás práce s mladými diváky?

Seznámení se s prostorem divadla u nás probíhá už od útlého věku. První kontakt s divadlem mají nejmladší diváci na tzv. Batoláriích, což jsou představení určená pro děti od dvou měsíců. Na Balotária věkově navazují Divadelní tvoření. Děti ve věku od 4 let si zde mohou vyrobit různé typy loutek a následně si s nimi zahrát. Frekvence uvádění je zatím 1x měsíčně, vždy v neděli od 10 hodin. Každá dílna má své vlastní téma a je tak premiérou. Na rozdíl od Batolárií, která kupujeme, jsou tvořivé dílny naši vlastní produkcí.

Jaký je zájem o tyto dílny? A co konkrétně plánujete pro nadcházející lednovou dílnu?

Zájem o dílny je veliký, kapacita jedné dvouhodinové dílny je 25 osob (děti včetně doprovodu), takže není těžké je vyprodat. Tématem lednové dílničky je Ladovská zima.

Nově uvádíte projekt „Divadelní 5“, kde probíhají besedy s různými osobnostmi. Jaký je cíl tohoto cyklu, a co byste chtěli, aby si diváci odnesli?

Divadelní 5 je sérií debat o celospolečenských tématech. Cílem je nabídnout divákům prostor pro zamyšlení nad aktuálními tématy, která hýbou současnou společností. Moderátorem a zároveň dramaturgem je Jan David. Hosty jsou známé osobnosti, které mají světu co říci např. Robert Záruba, který k nám zavítá 29. ledna.

Jaké jsou vaše další plány na rozvoj divadla?

Chceme upevnit naši pozici kulturní dominanty regionu a přivést nejlepší divadelní inscenace z celé republiky. Do budoucna je naší prioritou nabídnout pestrý a kvalitní program, který osloví různé cílové skupiny.

Autor : Miroslav Hodeček

Hlavní zprávy

Falešný Cartman, právníci i kulky, co nikoho netrefují. Rekrut na Netlixu trenduje i podruhé

Strážce streamu
vydáno 14. února 2025  14:00

STRÁŽCE STREAMU Právník/zelenáč ve službách CIA Owen Hendricks (Noah Centineo), jehož trampoty si příliš netykají s realitou, na obrazovkách streamovací platformy Netflix...  celý článek

Jak se z původní legendy o svatém Valentýnu stal komerční svátek plný čokolád a květin?

vydáno 13. února 2025  14:10

Každý rok 14. února slaví miliony lidí po celém světě svátek svatého Valentýna. Květiny, čokolády a romantická přáníčka se staly jeho neodmyslitelnou...  celý článek

Praha: Zlatá loď v nezaměstnanosti – i přes výzvy zůstává hlavní město rájem pro hledání práce

vydáno 13. února 2025  8:00

Vzhledem k vysokým životním nákladům a rostoucí nezaměstnanosti v Česku zůstává Praha stále regionem s nejnižší mírou nezaměstnanosti. I když se metropole...  celý článek

Kapitánův štít drží Anthony Mackie pevně. Marvel se vykašlal na blbnutí plné barviček

vydáno 12. února 2025  20:30

Bude to hit, nebo průšvih? Po dosud zveřejněných upoutávkách na snímek Captain America: Nový svět se fanoušci komiksových akčních filmů v posledních...  celý článek