metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 11 °C

Sobota 24. února 2024. Svátek má Matěj
Instagram | foto: Creative Commons

České firmy loví nové lidi přes „cool“ fotky

  14:09
Při náboru nových zaměstnanců se stále více využívají sociální sítě.

Práce je dost, ale lidí ubývá. Firmy tak musí hledat stále další způsoby, jak oslovit případné nové pracovníky. Novinkou je prezentace pracovních pozic přes Instagram, což je sociální síť, kde lidé sdílí své fotky.

Na Instagramu má svůj profil například Škoda Auto. „Na Instagram vybíráme především obsah týkající se firemní kultury, akcí či zajímavých momentek z pracovního života zaměstnanců,“ říká Tomáš Kubík z ­tiskového oddělení Škodovky a dodává: „Hlavní roli zde sehrává fotografie. Je proto potřeba vybírat autentické a emocionální fotografie, které se budou fanouškům líbit.“

Instagram

Například mladoboleslavská Škoda Auto má na profilu fotku svém pracovnice a u ní je popisek: „Škodováci se představují: Dagmar Hamerská – Práce na dekoru není vůbec náročná fyzicky. Chce to hlavně pečlivost a přesnost.“ U fotky je i odkaz na firemní náborový web.

Na Instagramu je přes milion Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. Právě na ně kampaně cílí. „Výhodou této sociální sítě je fakt, že ji zatím nevyužívá mnoho firem. Zaměstnavatelé, kteří na ní začnou aktivně komunikovat, tak mají poměrně dobrou šanci na oslovení potenciálních kandidátů z dané cílové skupiny,“ říká Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR.

Mezi firmami se také momentálně hojně využívají takzvané náborové esemesky. Společnosti přes mobilního operátora oslovují potenciální zaměstnance.

Nečtu! Mažu

Problém těchto kampaní je v tom, že lidé často reklamní a náborové SMS ignorují. Čtenářka Alena Budějská nám do naší ankety na facebook.com/denikmetro napsala: „Nečtu, rovnou mažu.“ Podobně odpověděla většina respondentů.

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala plnoletým vyskytujícím se ve zmíněné lokalitě a ­jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o­ práci,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

„Údaje o zákaznících nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě,“ dodala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit SMS na jednotlivé lokality, věk, pohlaví či podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s ­využitím údajů pro marketingové účely. ­

Komentáře

Hlavní zprávy

Na bolest jsem zvyklá. Nekňourám, bojuji, říká kaskadérka Hanka Dvorská

vydáno 24. února 2024  8:00

Na srdci má kardiostimulátor a na mozku jí doktoři našli nádor. I přesto každý den běhá po Praze a mimo jiné vede fitness lekce. Nejstarší česká...  celý článek

Méně křeče, ale také sebevědomí soutěžících. Love is Blind je tu pošesté a zase trošku jinak

Strážce streamu
vydáno 23. února 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU V současnosti by se dalo říct, že je reality show Láska je slepá (Love is blind) skoro kultovní záležitostí. Její děj se pokaždé zaměřuje na nezadané...  celý článek

Robotický psycholog není vysavač. Vaše data jsou v bezpečí, tvrdí podnikatel

vydáno 23. února 2024  5:00

Česká platforma VOS.health, kterou založil mladý podnikatel Jiří Diblík s kolegou Ondřejem Kopeckým, pečuje o mentální zdraví více než tří milionů lidí po...  celý článek

Svépomoc je fajn věc. Nejde ji ale chtít po všech, říká kutil a moderátor Libický

vydáno 22. února 2024  13:14

Už nějaký ten rok natáčí hobby pořady. Jeho Libovky Pepy Libického jsou určeny pro všechny, kterým se líbí ručně vyrábět, rekonstruovat, budovat, tvořit,...  celý článek