metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 12 °C

Sobota 14. září 2024. Svátek má Radka

České firmy loví nové lidi přes „cool“ fotky

  14:09
Při náboru nových zaměstnanců se stále více využívají sociální sítě.
Instagram | foto: Creative Commons

Práce je dost, ale lidí ubývá. Firmy tak musí hledat stále další způsoby, jak oslovit případné nové pracovníky. Novinkou je prezentace pracovních pozic přes Instagram, což je sociální síť, kde lidé sdílí své fotky.

Na Instagramu má svůj profil například Škoda Auto. „Na Instagram vybíráme především obsah týkající se firemní kultury, akcí či zajímavých momentek z pracovního života zaměstnanců,“ říká Tomáš Kubík z ­tiskového oddělení Škodovky a dodává: „Hlavní roli zde sehrává fotografie. Je proto potřeba vybírat autentické a emocionální fotografie, které se budou fanouškům líbit.“

Instagram

Například mladoboleslavská Škoda Auto má na profilu fotku svém pracovnice a u ní je popisek: „Škodováci se představují: Dagmar Hamerská – Práce na dekoru není vůbec náročná fyzicky. Chce to hlavně pečlivost a přesnost.“ U fotky je i odkaz na firemní náborový web.

Na Instagramu je přes milion Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. Právě na ně kampaně cílí. „Výhodou této sociální sítě je fakt, že ji zatím nevyužívá mnoho firem. Zaměstnavatelé, kteří na ní začnou aktivně komunikovat, tak mají poměrně dobrou šanci na oslovení potenciálních kandidátů z dané cílové skupiny,“ říká Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR.

Mezi firmami se také momentálně hojně využívají takzvané náborové esemesky. Společnosti přes mobilního operátora oslovují potenciální zaměstnance.

Nečtu! Mažu

Problém těchto kampaní je v tom, že lidé často reklamní a náborové SMS ignorují. Čtenářka Alena Budějská nám do naší ankety na facebook.com/denikmetro napsala: „Nečtu, rovnou mažu.“ Podobně odpověděla většina respondentů.

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala plnoletým vyskytujícím se ve zmíněné lokalitě a ­jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o­ práci,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

„Údaje o zákaznících nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě,“ dodala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit SMS na jednotlivé lokality, věk, pohlaví či podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s ­využitím údajů pro marketingové účely. ­

Autor: Marek Hýř Metro.cz

Hlavní zprávy

Amerikánka mi změnila život. Probudila ve mně touhu, říká režisér Viktor Tauš

vydáno 14. září 2024  14:00

Už za necelé dva týdny dorazí do kin film režiséra Viktora Tauše s názvem Amerikánka, k němuž byl loni v září uveden na pražské scéně Jatka78 celovečerní...  celý článek

Praha rozpůlená řekou. Než v hlavním městě zvítězila bytelnější přemostění

vydáno 14. září 2024  5:00

Již pravěcí lidé se usazovali u vodních zdrojů a stejně se zachovali i naši předkové přicházející na naše území nejspíše od severovýchodu. Zabydlovali se...  celý článek

Beetlejuice, Beetlejuice, Beetlejuice! Strašidlák řádí v kinech i na streamech

Strážce streamu
vydáno 13. září 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Pokud chodíte pravidelně do kina, a máte rádi fantaskní světy, možná jste si podobně jako já v těchto dnech uvědomili jednu prostou skutečnost. Díky...  celý článek

Ani cihla, ani beton. V Praze vyrostly první české „výškové“ obytné domy ze dřeva

vydáno 13. září 2024  7:00

České předpisy se letos konečně pohnuly a místo maximálních dvanácti metrů na výšku už lze stavět do 22 a půl metru. Čtyři bytové domy ve Stodůlkách tuhle...  celý článek