„Spoustu dala, a nic nevzala,“ chválí systém bankovní identity Matěj Novák, ředitel krajské pobočky Úřadu práce v Praze. Bank iD je zabezpečený způsob komunikace občana s úřady nebo klienta s různými komerčními poskytovateli služeb například v bankovnictví či pojišťovnictví přes internet. Se zmiňovaným úřadem práce mohou sice lidé i nadále komunikovat přímo na pobočce, digitální spojení přes bankovní identitu je ale daleko rychlejší a efektivnější.
Během čtyř let se bankovní identita stala běžnou součástí života lidí v Česku. Aktuálně ji využívá 4 650 000 lidí a jejich počet stále roste. Mimochodem, systém používají všechny věkové skupiny včetně více než 300 tisíc seniorů. Od letošního roku ji poskytuje všech 11 retailových bank. „Po necelých čtyřech letech od spuštění se bankovní identita rozšířila už mezi dvě třetiny dospělých občanů Česka pro on-line přístup ke službám státu a firem,“ upřesňuje Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita. „Každý, kdo používá bankovní identitu, se s ní loni přihlásil průměrně sedmkrát. Jedná se o dvojnásobek v porovnání s minulostí,“ dodává Růžička.
Za pár týdnů velmi pravděpodobně digitální identitu využije i velké množství rodičů, jejichž potomek je právě v posledním ročníku základní školy. Poprvé loni mohli rodiče žáků podat přihlášky na střední školy a víceletá gymnázia on-line. Téměř 90 procent přihlášek bylo podáno prostřednictvím bankovní identity. Loni se přihlášky týkaly zhruba 106 tisíc deváťáků, o stejný počet půjde také letos.
V Česku trendují obchody obchody bez prodavačů
|