„Retenční nádrž slouží pro zadržení množství dešťové vody na určitou dobu před jejím vypuštěním. Chrání tak kanalizační systém nebo vodní tok před zahlcením srážkovou vodou z přívalových dešťů a zachycená voda je současně využívána pro zavlažování zeleně nebo snížení prašnosti,“ popisuje ekologické řešení, které se tradičně používá spíše u průmyslových objektů, mluvčí čtvrté městské části Jiří Bigas.
Kreativita nechybí ani vedení Střední odborné školy stavební a zahradnické v Malešicích. K tomu, jak žáky naučit správně pěstovat rostliny, tu využívají svou vlastní botanickou zahradu. Ta se dnes ve třináct hodin jako každý rok tradičně otevře veřejnosti.
„Na území historického parku, založeného již v roce 1920, provozujeme školní botanickou zahradu a tropické skleníky. Zahrada shromažďuje více než pět tisíc druhů rostlin a spolupracuje s řadou zahrad v republice i ve světě,“ chlubí se na svém webu vedení zahradnické střední školy.
Děti ze Základní školy Na Beránku se zase chtěly naučit stavět. Před pár měsíci tedy se svými učiteli a kamarády popadly několik prken, hlínu a balíky slámy a postavily si z nich v Modřanech vlastní třídu.
„Práce byla zábavná. Obzvláště pro děti, protože se mohly naprosto beztrestně ušpinit hlínou od hlavy až k patě,“ říká učitelka Mirka Kellovská. Netradiční stavba vznikla na území bývalých školních tenisových kurtů. Aby měli učitelé jistotu, že děti náročnou práci zvládnou, nechali je zde nejprve postavit hmyzí hotel a zahradní kůlnu. „Na ní se učily principy trámové stavby, a 3D model učebny,“ dodává s úsměvem Kellovská.
Tady se učí netradičně
|