metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 9 °C

Pondělí, 9. prosince 2019. Svátek má Vratislav.
Eskalátorový tunel je osazen 42 obrazovkami.
Eskalátory ve stanici metra Národní třída jsou osazené 42 digitálními reklamními panely. | foto: JCDecaux

DPP chce změnit smlouvy na reklamu. Vydělává 50 milionů ročně, reklamní firma třikrát víc

11. ledna 2015  10:51 ČTK
Dopravní podnik jedná se společností Rencar o úpravě dlouholeté smlouvy na provozování reklamy v městské hromadné dopravě. Podle ředitele Jaroslava Ďuriše není smlouva pro dopravní podnik výhodná. V krajním případě zváží i její výpověď „Chceme se pokusit o narovnání smluvních vztahů,“ řekl ředitel. Na firmu euroAWK, která měla smlouvu na světelné vitríny v metru, podal podnik žalobu.

Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech Česka, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři. Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně. Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní třída na lince B.

Firmě euroAWK, která je v oblasti reklamy konkurentem JCDecaux, už v roce 2012 vypověděl podnik smlouvu na vitríny v metru. „Spolupráce skončila v dubnu 2013, ale firma se s tím nehodlá smířit,“ uvedl. „Podali jsme proto žalobu na vyklizení ploch,“ doplnil. Kdo získá uvolněné reklamní místo, za které dosud podnik dostával 12 milionů ročně, prý zatím podnik nerozhodl. Vyloučeno ale podle všeho není, že to bude JCDecaux. „Z ekonomických důvodů je lepší, když správu reklamních ploch v metru bude zajišťovat jedna firma,“ řekl bez dalšího komentáře Ďuriš. Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v Česku. Zaměstnává více než 10 tisíc lidí.

Komentáře

Hlavní zprávy

Potrat je celoživotní trauma, které může rozvrátit vztah

Zdeňka Rybová
vydáno 9. prosince 2019  5:25

Ročně provedou lékaři v Česku kolem dvaceti tisíc umělých přerušení těhotenství. Číslo se rok od roku snižuje. Přesto rozhodnutí ukončit počatý, ale ještě...  celý článek

Zlato jako dárek k Vánocům je novým trendem. Jak ale mince po čase zpeněžit?

Libor Brůna
vydáno 8. prosince 2019  7:37

Věděli jste, že zlato není zatížené zdaněním? A tušíte, že zlaté mince jsou hitem mezi vánočními dárky? Libor Brůna, předseda představenstva firmy Golden...  celý článek

Pohádka o bahně, mlze a plachetnicích

Zámek s pohnutou historií
vydáno 7. prosince 2019  14:00

Jedeme na sever! Do drsného kraje permoníků. Do země průzračných jezer. Do míst, kde jsou mlhy hustší, než by bylo i Rákosníčkovi milé. Míříme na zámek s...  celý článek

Česko je černá díra na hliníkové plechovky

Zájem o pivo v plechovce je podle pivovarů stále větší.
vydáno 7. prosince 2019  8:07

Češi si zamilovali pití z plechovek. Jsou snadno přenosné, dají se lehce vyhodit. Navíc se do nich stále víc a víc plní jejich oblíbené pivo. Česko je ale...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám