metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 28 °C

Neděle 3. července 2022. Svátek má Radomír

Další 2 fotografie v galerii
Tramvaj 14T má najeto 465 416 kilometrů. | foto: DPPMetro.cz

Draží se tramvaje, trezor nebo metač, vyhrát může i výkupna

  18:47
Vyšší nabídka v obálce vítězí. Pražský dopravní podnik se opět zbavuje nepotřebného majetku.

Šotoušové neboli milovníci hromadné dopravy mají opět žně. Dopravní podnik Praha (DPP) totiž již tradičně prodává svůj nepotřebný majetek. Na seznamu tentokrát absentují vyřazené autobusy a tramvaje tu najdeme pouze dvě. Mezi kurióznějšími kousky ale nechybí radar, trezor, vysloužilý kouřoměr, popelářský vůz s logem dopravce, růžový kontejner z pankrácké vozovny či odřené ponky z dílen. Získat lze také kladkostroj, vysokozdvižný vozík, služebáky od Škodovky, zvedáky nebo velký pojízdný kompresor.

Tramvaj 14T má najeto 465 416 kilometrů.

„V případě zájmu o majetek zašlete prosím vámi navrhovanou kupní cenu v zalepené, nadepsané obálce s heslem Obálková metoda a inventárním číslem poptávaného majetku. Kromě návrhu ceny uveďte prosím své jméno, telefonní číslo a e-mailovou adresu,“ říká pro deník Metro mluvčí DPP Aneta Řehková.

Možnost odevzdání obálek je buďto poštou na adresu dopravního podnik nebo osobním předáním do podatelny v Sokolovské ulici.

„Případní zájemci nechť tak učiní nejpozději do příštího pátku 10. června do patnácti hodin,“ dodává Řehková.

Další šance na nákup majetku DPP přijde nejdříve za několik měsíců, kdy dopravce plánuje akci zopakovat. Takzvaná obálková metoda se dopravnímu podniku osvědčuje hned z několika důvodů. Kromě faktu, že zaměstnanci nemusí jednotlivé položky dávat oceňovat, případně platit za úschovu a likvidaci, je to také záruka nejvyšších prodejních cen.

„Cílem metody je zajištění nejvyšších prodejních cen, abychom nemuseli zbytečně vynakládat veřejné prostředky na oceňování majetku, případně za jeho úschovu a ekologickou likvidaci,“ vysvětluje pro Metro Řehková a připojuje, že například u bouraných tramvají 14T z hostivařské vozovny nejsou v seznamu tentokrát uvedeny minimální ceny.

Trezor je funkční a jeho výška činí 126 centimetrů.

Chcete-li si majetek podniku okouknout osobně, lze si po předběžné telefonické dohodě na čísle 724 332 706 domluvit prohlídku. Dopravce ale soutěžení majetku postupně vylepšuje, a tak na jeho webu naleznete nejen seznam položek doplněný fotkami a údaji o stavu a původu prostředků a vybavení. Proto jsou zde také odkazy na prohlídková videa. Ta tradičně doplňuje audiokomentář jako v případě nabízené mobilní buňky. „Má kovový rám pro naložení, nakládací oka jsou dole a není přibetonována k zemi,“ zní ve videu.

Každý rok končí v soukromých rukou fanoušků hromadné dopravy mnoho desítek vyřazených autobusů a tramvají. Co se s nimi děje poté, je často zahaleno tajemstvím. Některé si jejich majitelé hrdě šperkují na svém dvorku, jiné končí na vrakovišti. Zajímavostí také je, že šotoušové i jiní zájemci při nákupu nesoupeří jen mezi sebou, ale také s výkupnami kovů. Bude-li totiž podle Řehkové cena kovového šrotu z výkupen vyšší než nabízená cena kupujících za daný majetek, bude ze seznamu vyřazen.

Komentáře

Hlavní zprávy

Monacké knížectví nad pražským Botičem aneb Kde žijí milionáři nad chatrčí

PRAHA? AHA!
vydáno 3. července 2022  11:07

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Pražské pouliční osvětlení je zase chytřejší. Novinka navíc šetří energii

vydáno 3. července 2022  5:41

Správce veřejného osvětlení – Městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) – pokračuje v zavádění chytrých technologií v metropoli. Od...  celý článek

Jehovisté? Kdepak. Po domácnostech chodí úředníci magistrátu. Učí třídit

vydáno 2. července 2022  5:34

V hnědých popelnicích končí také plast nebo sklo, což kazí kompost. Změnit to má nová kontaktní kampaň Pražských služeb.  celý článek

Frontová linie. Na letištích chybí lidé. Bojuje se o odbavení i náhrady

vydáno 1. července 2022  16:27

Dva covidové roky letiště i letecké společnosti krvácely. Teď úpí znovu. Lidé zase létají jako diví, ale na přepážkách „nejsou lidi“.  celý článek