metro.cz

Počasí v Praze

-5 °C / 1 °C

Pondělí, 21. ledna 2019. Svátek má Běla.
Renault Koleos
Dalších 5 fotografií v galerii
Renault Koleos | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Druhý pokus se už povedl

13. ledna 2018  14:10 Petr Holeček Metro.cz
Renault si napravuje reputaci mezi SUV s novým velkým koleosem.

Přiznám se bez mučení, že jsem od nového Renaultu Koleos nečekal nějaký zázrak. V záplavě SUV, jež naše redakce v poslední době testovala, byla zajímavá auta, některá designově ustřelená, jiná výborná v terénu, další zbytečně humpolácká. Po týdenním testování druhé generace francouzského „kolosu“ mi ale začalo docházet, že na některá auta zapomenete už po pár dnech, zatímco jiná se vám zaryjí pod kůži. A to je případ koleosu.

Ne proto, že by byl fenomenální na silnici nebo nezlomný v terénu. Čiší z něj majestátnost, je prostorný, parádně pohodlný a v neposlední řadě pěkný. Mám slabost pro současný design masek francouzských vozů, líbí se mi ta neskrývaná drzost namontovat na mříž chladiče znak firmy velký pomalu jako formát A4 a také obrovské diodové svícení ve tvaru písmene C.

Fotogalerie

Oproti první generaci koleosu, která zrovna díru do světa neudělala, před námi stojí sebevědomé auto. A vlastně ani není francouzské – techniku z velké části převzalo od Nissanu X-Trail a je na chlup podobné svému dvojčeti Samsungu QM6, vyrábí se ostatně v Koreji.

K testu jsme dostali verzi Initiale Paris, takže v kabině na nás čekala vyhřátá sedadla s koženkovým čalouněním, auto sedělo na impozantních devatenáctipalcových kolech. Řetězy se na ně shánějí těžko, ale není to tak úplně potřeba – v této nejvyšší výbavě za 980 tisíc korun je to vždy čtyřkolka, v nejnižší Zen (700 tisíc korun) naopak jen předokolka.

V nabídce motorů je základem dieselová šestnáctistovka o výkonu 96 kW, další dvě verze pohání rovněž naftový dvoulitr s výkonem 128 kW – jedna verze má manuální řazení, druhá samočinnou převodovku CVT. Posledně zmiňovanou jsme vyzkoušeli. Má pěkný točivý moment dosahující hodnoty 380 N.m v otáčkách 2000 za minutu, což se pro takový koráb hodí.

Auto je živé, třebaže při rychlé jízdě musíte počítat s vyšší váhou 1730 kg. Spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 8 litrů na sto kilometrů. Světlá výška 210 mm a možnost nastavit trvalý pohon všech kol se hodí při jízdě mimo silnice. Ani tady není nový povedený koleos mimo mísu.

Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Mardoši: Zvonky dveří

Mardoša, člen skupiny Tata Bojs
vydáno 21. ledna 2019  10:15

V našich představách nám spílali z oken, házeli věci, smáli se, zuřili, píše Mardoša pro deník Metro ve svém sloupku.  celý článek

Dalo se úniku plynu z rolby předejít?

Hasiči a záchranáři zasahovali na zimním stadionu v pražských Holešovicích, kde...
vydáno 21. ledna 2019  5:56

Únik oxidu uhelnatého z rolby holešovického stadionu se stále vyšetřuje. Led tu už žehlí náhradnice na elektřinu.  celý článek

Dřív měli singles na 2+kk, teď uškudlí sotva na garsonku

Bydlení (ilustrační foto)
vydáno 20. ledna 2019  12:20

Většina Čechů chce bydlet ve vlastním. Problémem je, že jenom někdo na to má.  celý článek

Lítačku můžete také vyhrát

Finální podoba nové čipové karty pro městskou hromadnou dopravu (23.2.2016)
vydáno 20. ledna 2019  5:54

Chcete mít roční kupon na MHD úplně zadarmo? Až do konce ledna jej můžete zkusit vyhrát. Organizátor dopravy Ropid totiž ve spolupráci se společností Visa...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám